Regulamin usługi Rezerwacje Online
Regulamin usługi „Rezerwacje Online” (dalej: „Regulamin RO”)
- Postanowienia ogólne
- Usługa „Rezerwacje Online” świadczona jest przez Domiporta Sp. z o.o. z siedzibą w Krośnie, ul. Krakowska 199, 38-400 Krosno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000130727, REGON: 370462969, NIP: 6842168097 (dalej: Domiporta), na warunkach określonych w Regulaminie Serwisu internetowego Domiporta.pl (dalej: Regulamin Serwisu).
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie RO, mają zastosowanie postanowienia Regulaminu Serwisu oraz innych umów łączących użytkownika z Domiporta. Przy czym, umowa z Domiporta ma pierwszeństwo przed niniejszym Regulaminem RO, natomiast niniejszy Regulamin RO ma pierwszeństwo przed Regulaminem Serwisu.
- Usługa Rezerwacje Online przeznaczona jest wyłącznie dla Użytkowników w rozumieniu Regulaminu Serwisu.
- Możliwość skorzystania z Usługi Rezerwacja Online przewidzianej niniejszym Regulaminem RO uzależniona jest od akceptacji niniejszego Regulaminu RO oraz Regulaminu Serwisu przez Użytkownika. Korzystając z Usługi Rezerwacje Online, Użytkownik oświadcza że zapoznał się z powyższymi dokumentami i je w pełni akceptuje.
- W rozumieniu niniejszego Regulaminu RO Usługa Rezerwacja Online oznacza – usługę świadczoną przez Domiporta na podstawie i na warunkach niniejszego Regulaminu RO, w określonym czasie, w ramach której Użytkownik – zależnie od wybranego wariantu – będzie miał możliwość rezerwacji obejrzenia nieruchomości oraz spotkania z osobą wystawiającą na sprzedaż lub najem nieruchomości w formie Ogłoszenia w Serwisie internetowym Domiporta.pl, dającego możliwość takiej rezerwacji. Ponadto w czasie aktywnej rezerwacji Użytkownik będzie miał zagwarantowane pierwszeństwo zakupu lub wynajmu zarezerwowanej nieruchomości (Gwarancja pierwokupu).
- Gwarancja pierwokupu wskazana w ust. 5 nie jest prawem pierwokupu w rozumieniu rozdziału IV ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (art. 596 i następne), a jest usługą opartą na oświadczeniu Ogłoszeniodawcy złożonemu Domiporta, że w razie woli zakupu lub wynajmu przez Użytkownika zarezerwowanej na podstawie Regulaminu RO nieruchomości, w Okresie Rezerwacji, będzie on miał pierwszeństwo dokonania zakupu lub wynajmu na warunkach wskazanych w tym Ogłoszeniu. Powyższe zastrzeżenie nie stoi na przeszkodzie dokonania innych ustaleń bezpośrednio między stronami finalnej transakcji zakupu lub wynajmu nieruchomości.
- Definicje
- Serwis – internetowy serwis ogłoszeniowy pod nazwą Domiporta.pl, prowadzony przez Domiporta, którego działalność reguluje Regulamin Serwisu, umożliwiający zamieszczanie ogłoszeń dotyczących nieruchomości, a także świadczenie Usługi Aktywacji Rezerwacji Online;
- Użytkownik – zgodnie z Regulaminem Serwisu, podmiot korzystający z usług dostępnych w Serwisie, a także miejący możliwość skorzystania z Usługi Rezerwacje Online, która będzie dostępna po aktywowaniu Usługi Aktywacja Rezerwacji Online w danym Ogłoszeniu;
- Ogłoszeniodawca – Użytkownik Profesjonalny zgodnie z Regulaminem Serwisu, podmiot prowadzący w rozumieniu właściwych przepisów obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami lub prowadzący działalność deweloperską, dodający Ogłoszenia w Serwisie, a także aktywujący Usługę Aktywacji Rezerwacji Online, posiadający umocowanie od właściciela nieruchomości (lub podmiotu mającego stosowne uprawnienia) do wystawiania nieruchomości w ramach Ogłoszenia i udzielania Prawa pierwokupu w ramach tej usługi;
- Konto – przydzielona danemu Użytkownikowi identyfikowana za pomocą loginu lub adresu e-mail część Serwisu, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Serwisu (panel administracyjny);
- Ogłoszenie – opublikowana na Serwisie treść zawierająca informacje dot. warunków zakupu/najmu lub rezerwacji nieruchomości;
- Opłata za Rezerwację – opłata uiszczona przez Użytkownika dokonującego Rezerwacji w procesie Rezerwacji Online. Wysokość opłaty jest ustalana przez Ogłoszeniodawcę.
- Operator płatności – operator który realizuje płatność za Rezerwacje (PayU);
- Panel Rezerwacji – funkcjonalności Serwisu, za pomocą których Użytkownicy mogą Zarządzać Rezerwacją lub Rezerwacjami.
- Rezerwacja Online – dokonanie czynności rezerwacji przez Użytkownika dla danego Ogłoszenia w Serwisie, na skutek którego dane Ogłoszenie jest wyłączone z opcji rezerwacji dla innych Użytkowników, a Użytkownik dokonujący tej czynności ma możliwość w czasie aktywnej rezerwacji spotkania z Ogłoszeniodawcą, obejrzenia nieruchomości oraz, a także otrzyma Gwarancję pierwokupu zarezerwowanej nieruchomości;
- Aktywacja rezerwacji – skutek czynności rezerwacji online, który następuje w chwili potwierdzenia dokonania opłaty przez operatora płatności. Godzina potwierdzenia opłaty jest uznawana za początek czasu rezerwacji.
- Okres Rezerwacji – okres – mierzony w godzinach – w którym Rezerwacja dokonana przez Użytkownika jest aktywna. Okres ten jest uzależniony od okresu wskazanego przez Ogłoszeniodawcę.
- Usługa Udostępnienia Rezerwacji Online – funkcjonalność za pomocą której Ogłoszeniodawca może wskazać Ogłoszenie, które będzie dostępne w ramach Rezerwacji Online. Usługa może być aktywowana lub dezaktywowana w każdym czasie;
- ID Rezerwacji – unikalny identyfikator generowany podczas tworzenia Rezerwacji. ID rezerwacji jest przypisane do Ogłoszenia i jest tworzone unikalnie dla listy wszystkich Rezerwacji w Serwisie;
- Status Rezerwacji – status wskazujący na historię realizacji usługi Rezerwacji dla danego ID ogłoszenia. Status rezerwacji może się zmieniać na skutek określonych zdarzeń w systemie;
- Zarządzanie Rezerwacją – czynności związane z obsługą Rezerwacji Online w systemie, m.in. dostęp do danych Ogłoszeniodawcy, funkcjonalność wcześniejszego zakończenia rezerwacji.
- Anulowanie Rezerwacji – zmiana statusu Rezerwacji, na skutek której dana Rezerwacja przestaje być aktywna. Rezerwacja może być anulowana na żądanie, przez Ogłoszeniodawcę lub Domiporta. W określonych w Regulaminie RO sytuacjach Anulowanie Rezerwacji może skutkować zwrotem Opłaty za Rezerwację;
- Zakończenie Rezerwacji – możliwość wcześniejszego zakończenia Rezerwacji aktywnej przez Użytkownika. Opcja wcześniejszego zakończenia może być wykorzystana w trakcie trwania aktywnej Rezerwacji.
- Warunki świadczenia Usługi Rezerwacji Online
- Usługa Rezerwacja Online jest dostępna wyłącznie dla Użytkowników, a Użytkownicy Profesjonalni nie są uprawnieni do korzystanie z niej.
- Usługa Rezerwacja Online jest niezależna od innych usług uregulowanych w Regulaminie Serwisu lub innych regulaminach. Usługa Rezerwacje Online może być łączona z innymi świadczonymi przez Domiporta Sp. z o.o. usługami.
- Proces Rezerwacji dokonywany przez Użytkownika składa się z następujących kroków:
- Wybór Ogłoszenia w Serwisie,
- Akceptacja Regulaminu RO,
- Dokonanie Opłaty za Rezerwację,
- Otrzymanie potwierdzenia,
- Przekazanie informacji do Ogłoszeniodawcy.
- Okres Rezerwacji może wynosić od 1 dni 7 dni, a jego długość jest uzależniona od ustawień jakie wprowadził Ogłoszeniodawca.
- Użytkownik ma 20 minut na rozpoczęcie i zakończenie procesu Rezerwacji Online. W tym czasie Rezerwacja otrzyma status „nieopłacona”.
- Jeżeli z jakiejś przyczyny dokonanie Opłaty za Rezerwację okaże się nieskuteczne, przez co Domiporta nie otrzyma potwierdzenia dokonania tej płatności przez Operatora płatności w czasie 20 minut wówczas Domiporta przywróci opcje rezerwacji na ogłoszeniu,
- Dla jednego Ogłoszenia może być aktywna tylko jedna Rezerwacja w danym dniu.
- Rezerwacji Online podlegają tylko dni następujące po sobie, rozpoczynając od pierwszego dnia Rezerwacji.
- Rezerwacja następuje ze skutkiem natychmiastowym po jej opłaceniu. Rezerwacja jest liczona w godzinach, od chwili aktywacji rezerwacji. Jeden dzień rezerwacji określonej przez Ogłoszeniodawcę należy rozumieć jako 24h od momentu Aktywacji Rezerwacji.
- Ustawienie statusu ‘Rezerwacja Aktywna’ skutkuje:
- wyświetleniem informacji o Rezerwacji w szczegółach Ogłoszenia oraz na miniaturze zdjęcia na liście Ogłoszeń,
- Zablokowaniem opcji Rezerwacji dla innych Użytkowników w Okresie Rezerwacji,
- Wysłaniem wiadomości sms oraz email do Ogłoszeniodawcy.
- trwałym zapisaniem treści Ogłoszenia zarezerwowanego i udostępnieniem do podglądu. Zapisane Ogłoszenie jest chronione przed zmianami dokonywanymi przez Ogłoszeniodawcę. Wszelkie zmiany dokonane w Ogłoszeniu publikowanym na serwisie lub usunięcie ogłoszenia przez Ogłoszeniodawcę w Okresie Rezerwacji nie mają wpływu na dokonaną rezerwacje. Użytkownik dysponuje zapisanym ogłoszeniem.
- Opłaty za Rezerwację Online
- Opłata za Rezerwację jest wskazana w Ogłoszeniu, które zostało udostępnione do rezerwacji.
- Minimalna Opłata za Rezerwację wynosi 50 zł, a maksymalna 500 zł.
- Dla jednej Rezerwacji Online istnieje tylko jedna Opłata za Rezerwację oraz określony Okres Rezerwacji.
- Opłaty za Rezerwacje oraz Okres Rezerwacji są ustalane przez Ogłoszeniodawcę podczas Udostępnienia Rezerwacji Online.
- Rezerwacja Online jest opłacana przez Użytkownika „z góry” poprzez dokonanie Opłaty za Rezerwację za pośrednictwem Operatora płatności.
- Opłaty za Rezerwacje są przekazywane na rachunek Domiporta za pośrednictwem Operatora płatności.
- Zwroty Opłat za Rezerwację są dokonywane przez Domiporta za pośrednictwem Operatora płatności.
- Potwierdzenie dokonania płatności przez Operatora płatności uznaje się za moment aktywacji Rezerwacji Online.
- Użytkownik przed dokonaniem Opłaty za Rezerwację rezerwacyjnej może zamówić Fakturę Vat.
- Historia Opłat za Rezerwacje jest dostępna w Panelu Rezerwacji.
- Panel Rezerwacji
- Obsługa Rezerwacji Online odbywa się przez Panel Rezerwacji w którym zostały udostępnione funkcjonalności systemu do zarządzania Rezerwacjami.
- Profil Użytkownika, zapewnia następujące funkcjonalności systemu:
- Wyszukanie nieruchomości z aktywną Usługą Rezerwacji Online,
- Dokonanie Rezerwacji wraz z akceptacja Regulaminu RO,
- Dokonywanie Opłaty za Rezerwację,
- Podgląd Listy Ogłoszeń z Rezerwacjami na statusach: aktywna, anulowana, zakończona
- Skorzystanie z formularza kontaktowego
- Dostęp do danych kontaktowych Ogłoszeniodawcy udostępnionych w ramach Usługi Aktywacji Rezerwacji Online.
- W Panelu Rezerwacji znajduje się historia Rezerwacji tylko dla Ogłoszeń, które były kiedykolwiek rezerwowane.
- Ogłoszenia nigdy nie zarezerwowane, na których usługa rezerwacji została udostępniona, a następnie ukryta nie będą widoczne w Panelu Rezerwacji.
- Anulowanie Rezerwacji oraz Zwroty Opłat
- Anulowanie Rezerwacji jest możliwe dla wszystkich Rezerwacji na statusie ‘Aktywna Rezerwacja’. Anulowania mogą dokonać:
- Ogłoszeniodawca,
- Domiporta
- Skutki Anulowania Rezerwacji przez Ogłoszeniodawcę:
- Przesłanie informacji mailowej o anulowaniu do Użytkownika oraz Domiporta,
- Zapisanie informacji o anulowaniu w systemie Domiporta.pl,
- Wyświetlenie informacji w Panelu Rezerwacji,
- Anulowanie Rezerwacji przez Użytkownika nie jest możliwe.
- Użytkownik w trakcie trwania aktywnej Rezerwacji którą opłacił może skorzystać z funkcjonalności wcześniejszego zakończenia Rezerwacji.
- Zakończenie Rezerwacji nie jest jej anulowaniem i nie skutkuje zwrotem Opłaty za Rezerwacje.
- Anulowanie Rezerwacji przez Ogłoszeniodawcę skutkuje zwrotem 100% Opłaty za Rezerwacje dla Użytkownika.
- Anulowanie Rezerwacji skutkuje zwrotem 100% Opłaty za Rezerwację na rzecz Użytkownika w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty uznania Anulowania Rezerwacji.
- Jeżeli treść Ogłoszenia okaże się niezgodna ze stanem faktycznym lub opisanym w Ogłoszeniu stanem prawnym, jak np. obciążenie księgi wieczystej hipoteką lub inne wady prawne nieruchomości, Użytkownik ma prawo do zwrotu Opłaty za Rezerwację w pełnej wysokości. Opłata za Rezerwację w takiej sytuacji jest zwracana na wniosek Rezerwującego w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania wniosku.
- Zwrot Opłaty za Rezerwację zostanie dokonany przez Domiporta.
- W razie konieczności Domiporta wystawi stosowną korektę Faktury Vat.
- Sposób składania i rozpatrywania reklamacji
- Użytkownik może składać w każdym czasie zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Domiporta, w tym skargi i zażalenia („reklamacje”). Złożenie reklamacji niezwłocznie po powzięciu przez Użytkownika zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne rozpatrzenie reklamacji.
- Reklamacje mogą być składane w formie pisemnej – bezpośrednio albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe na adres Biuro Obsługi Klienta Domiporta Sp. z o.o. ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa lub w formie elektronicznej na adres: rezerwacje@domiporta.pl
- Reklamacja powinna zawierać dane Użytkownika umożliwiające jego identyfikację oraz zastrzeżenia zgłaszane przez Użytkownika. Na wniosek Użytkownika Domiporta potwierdzi wpływ reklamacji pisemnie lub w inny sposób uzgodniony z Użytkownikiem.
- Domiporta rozpatruje reklamację niezwłocznie po jej otrzymaniu. Odpowiedź na reklamację jest udzielana bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od chwili otrzymania reklamacji, chyba że mają miejsce szczególnie skomplikowane okoliczności, uniemożliwiające rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w tym terminie. W takim przypadku Domiporta poinformuje Użytkownika, który złożył reklamację o przyczynach opóźnienia, okolicznościach, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz określi przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana w takiej samej formie jak złożona reklamacja lub za pomocą innego – wskazanego przez Użytkownika - trwałego nośnika informacji.
- Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu RO
- Domiporta Sp. z o.o. zastrzega możliwość zmiany niniejszego Regulaminu RO, jak również wyłączenia ze swej oferty usług opisanych w niniejszym Regulaminie, z tym zastrzeżeniem, że niezależnie od obowiązywania usług, trwające Okresy Rezerwacji zostaną dokończone na zasadach opisanych w Regulaminie RO
- Użytkownik zostanie poinformowany o powyższym na 14 dni przed wprowadzeniem zmiany.
- O zmianie Regulaminu Domiporta Sp. z o.o. poinformuje Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Serwisu oraz wysłanie powiadomienia do Użytkownika.
- Użytkownik może zgłosić Domiporta reklamację dotyczącą usług na zasadach przewidzianych w Regulaminie Serwisu.
- Użytkownik może odstąpić od umowy na zasadach przewidzianych w Regulaminie Serwisu.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu RO lub w związku z nim jest prawo polskie.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.06.2020 r.
Użyte w Regulaminie URO pojęcia mają następujące definicje: