Jak sprzedać mieszkanie? 6 skutecznych porad

Sprzedaż mieszkania nie jest łatwą sprawą. Na rynku znajduje się wiele ofert, które będą konkurowały z twoją.
Poniżej kilka porad, które sprawą, że potencjalny nabywca zainteresuje się właśnie twoim mieszkaniem.
  • 1

    Dodaj ogłoszenie w najpopularniejszych serwisach
    i zobacz, gdzie będzie się wyświetlało

    Maciej Górka

    Ekspert ds. nieruchomości. PR Manager Domiporta.pl

    Aby znaleźć odpowiedni serwis ogłoszeniowy, wpisz w wyszukiwarkę internetową kilka fraz typu: „sprzedam mieszkanie” ; „ogłoszenia nieruchomości”. Wybierz do publikacji te serwisy, które w wynikach wyszukiwania ukazują się na wysokich miejscach. Twój potencjalny klient będzie szukał mieszkania w ten sam sposób. Sprzedający nieruchomości stosują zasadę według, której zamieszczają oferty na wszystkich darmowych serwisach, a inwestują w płatne o najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Jednym z takich serwisów jest Domiporta.pl, na której obecnie się znajdujesz. Zarządzaj pozycją twojej oferty w serwisach, używając narzędzi do promocji oferty i pokazywania jej wyżej w wynikach wyszukiwania. To sprawi że szybciej dokonasz transakcji. Powodzenia.
    Wybierz znany serwis ogłoszeń nieruchomości. Oferta na słupie ogłoszeniowym to raczej zły pomysł.
  • 2

    Zrób dobre zdjęcia. Sprawdź, czy pokazują mieszkanie w najlepszym świetle

    Katarzyna Wiśniewska

    broker nieruchomości
    Freedom Nieruchomości

    Zdjęcia nieruchomości są kluczem szybkiej sprzedaży. Postaraj się wykonać je w świetle dziennym, przy niezbyt ostrym słońcu by uniknąć „plam”. Zwróć uwagę na poprawne kadrowanie, nie „ucinaj” przedmiotów. Pamiętaj o wyraźnym zaznaczeniu, co jest na pierwszym, a co na dalszym planie. Zadbaj o to, by pokazać wszystkie pomieszczenia i to najlepiej z dwóch stron. Dobra rada - gdy masz ciemne pomieszczenie doświetl je lampą, aby sufit nie wyglądał na brudny.
    Wykonaj dobre zdjęcia mieszkania. Nie pokazuj bałaganu w mieszkaniu.
  • 3

    Napisz przekonujący tekst. Sprawdź, czy zawarłeś tam informację, których będzie potrzebował potencjalny nabywca

    Łukasz Kruszewski

    dyr. ds. marketingu
    Freedom Nieruchomości

    Skuteczny opis oferty powinien być przede wszystkim ciekawy, czytelny i konkretny. Napisz, co wyjątkowego jest w twojej ofercie. Jakie ma atuty wyróżniające ją spośród innych nieruchomości. Pisz poprawnie gramatycznie i stylistyczne. Niechlujstwo nie wzbudza pozytywnego wrażenia, o które walczysz. Wyraźnie podkreśl ważne cechy lokalizacyjne, techniczne i użytkowe. Aby pozyskać uwagę kupującego podziel opis na akapity, a te na 3-4 wiersze.
    Zadbaj o wyczerpujący opis swojego mieszkania. Nie zapomnij podać ceny nieruchomości!
  • 4

    Podziel się ogłoszeniem na Facebooku. Ludzie znacznie chętniej czytają ogłoszenia, które polecają ich znajomi

    Anna Mościcka-Miodek

    Communication & Social Media Manager
    Gazeta.pl

    Warto wykorzystać media społecznościowe, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o tym, że masz mieszkanie na sprzedaż. Pamiętaj, że Facebook jest idealnym miejscem do dzielenia się informacjami, jeśli chcesz, żeby dowiedziało się o nich wiele osób. Oprócz wrzucenia linku do ogłoszenia na swoim profilu, wysłania go do znajomych na czacie, nie zapomnij o udostępnieniu go w grupach, które zostały założone specjalnie po to, by dzielić się ciekawymi ofertami z lokalnego rynku nieruchomości. Taką grupą jest na przykład „Mieszkaj dobrze, Warszawo”, mająca ponad 18 tysięcy członków. Pamiętaj, sieci społecznościowe to ważne źródło informacji, dostępne powszechnie i w dodatku darmowe.
    Promuj oferty nieruchomości na Facebooku. Nie czekaj na zainteresowanych, działaj!
  • 5

    Pokaż sąsiadom i przechodniom, że twoje mieszkanie jest na sprzedaż. Powieś baner w oknie lub na balkonie

    Marcel Szczepek

    Project Manager
    Vbaner.pl

    Sprzedaż mieszkania to często transakcja życia, więc warto dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Nie zapominaj o oznakowaniu sprzedawanej nieruchomości. Pamiętaj, że klientem może okazać się sąsiad lub ktoś kto pracuje obok. Tu z pomocą przychodzą banery na okna i balkony. Możemy je stworzyć sami za pomocą prostego kreatora online. Wyjątkowym przykładem jest vbaner, który możesz w łatwy sposób przykleić się do szyby. Po zamknięciu okna reklama wystaje i już zwraca uwagę. Można go także zamontować do balustrady balkonu za pomocą opasek. Na vbanerze umieszczone są tylko najważniejsze informacje – m2, telefon i szczegóły oferty. Tylko działanie kompleksowe: internet + odpowiednie oznakowanie lokalu zapewnią sukces sprzedażowy.
    Zamieść reklamę nieruchomości na elewacji budynku. Brak informacji to brak zainteresowanych Twoim mieszkaniem.
  • 6

    Przygotuj się do wizyty. Uporządkuj mieszkanie i przygotuj prospekt dla klienta

    Maria Semczyszyn

    dyr. generalna
    Home Stagers Network Polska

    Umyj wszystkie okna, niech lśnią. Usuń z widoku nadprogramowe akcesoria, ubrania i przedmioty. Odkurz i umyj podłogi. Otwórz okna przed prezentacją i przewietrz wnętrze. Na blatach wyłóż świeże ręczniki i ścierki. Pomimo dnia, włącz wszędzie światło przed prezentacją. Upewnij się, że wszystkie żarówki działają. Sprawdź, czy na klatce schodowej, windzie lub przed blokiem jest czysto. W razie czego sam usuń papierki, śmieci i inne zabrudzenia. Skontroluj swój balkon, sprawdź czy posadzka nie została zabrudzona ptasimi odchodami. Lepiej jeżeli na czas prezentacji pozostaniesz sam z potencjalnym klientem, a rodzinę i zwierzęta wyślesz na spacer. Dzięki temu nieruchomość zyska optycznie na wielkości i harmonii. Zakup dobrej jakości cukierki czekoladowe, puszki Coca-Coli i małą wodę w butelkach. Zadbaj o miejsca parkingowe dla gości.
    Zadbaj o porządek w mieszkaniu. Odpowiednio wcześniej przygotuj się do spotkania.