Na autostradzie A1 miał być taki piękny most
Gdyby projekt mostu został zrealizowany, byłby to największy most podwieszony w Polsce. I jeden z najbardziej efektownych w kraju, podobny do wykorzystywanego często w reklamach mostu siekierkowskiego w Warszawie. Długość: 1650 m, odległość między podporami - 410 m.
- Most zostanie zamieniony z pylonowego na niskobelkowy. Jest to konstrukcja zdecydowanie bardziej przyjazna środowisku - oznajmiła Anna Tomczak z konsorcjum GTC, które ma budować i eksploatować autostradę. Deklaracja padła w środę, podczas konsultacji GTC z organizacjami ekologicznymi w Toruniu.
Przez pylony, czyli dwie potężne betonowe wieże i zamocowane na nich stalowe liny, które podtrzymują przęsła, mogłyby - zdaniem ekologów - przy złej pogodzie ginąć ptaki wędrujące Doliną Wisły.
- Zmiana projektu mostu będzie wymagała zmiany pozwoleń - przyznała Tomczak.
Niepokoi to władze Grudziądza, bo ich zdaniem może to opóźnić inwestycję.
Tymczasem, jak twierdzi nasz informator związany z Ministerstwem Infrastruktury, most niskobelkowy może być nawet o połowę tańszy od podwieszonego. Ten ostatni kosztowałby ponad pół miliarda zł. Może to być atut GTC w negocjacjach z rządem o cenie całej autostrady.
Kiedy skończy się budowa 62 km odcinka Nowe Marzy - Toruń? Według GTC prawdopodobnie do końca 2011 roku.