Franczyza szansą na zmniejszenie kosztów lokalu

Prowadzenie własnego biznesu jest ciekawym doświadczeniem. To jednocześnie duża odpowiedzialność i lekcja życia. Aby z powodzeniem realizować swoje ambicje i zamiary w roli przedsiębiorcy należy sumiennie przemyśleć założenia działalności, przygotować biznes plan i zgodnie z jego strategią realizować poszczególne kroki. Istotą sukcesu będzie również lokalizacja jaką wybierzemy na swoją siedzibę.

A co jeśli coś pójdzie nie tak? Jak weryfikować swoje działania, szukać innych rozwiązań? Z kim się konsultować? Z takimi dylematami nie muszą zmagać się osoby, które zdecydowały się na prowadzenie biznesu w modelu franczyzowym.

"Jesteś w biznesie dla siebie, ale nie przez siebie" to często powtarzana maksyma, która ostatecznie okazuje się być prawdą. Perspektywa działania na własny rachunek może wydawać się dla niektórych trudna. Wiele osób, które decydują się prowadzenie biznesu posiada znaczące umiejętności techniczne, jednak potrzebują wsparcia w obszarach takich jak pozyskiwanie klientów, sprzedaż, marketing, finanse i księgowość Dodatkowo nieocenioną wartością jest pomoc związana z lokalem: wynajem, aranżacja, wyposażenie.

Można doszkalać się w tych obszarach, nabierać doświadczenia i z czasem profesjonalizować przedsiębiorstwo. Są jednak inne możliwości, pozwalające na bardziej efektywne wejście na rynek.

Gotowe rozwiązania daje sektor franczyzy. Dziedzina wciąż niedoceniona na polskim rynku okazuje się szansą dla obu stron partnerskiej współpracy. Decydując się na franczyzę nasze zaangażowanie, odpowiedzialność oraz poświęcony czas będą porównywalne do nakładów indywidualnego przedsiębiorcy jednak zaletą modelu są sprawdzone strategie relacji rynkowych, warunki sprzedaży, systemy szkoleniowe. Wsparcie po stronie franczyzodawcy przy poszukiwaniu lokalu, weryfikacji warunków najmu, często również negocjacji cenowych. Ustalone standardy lokalizacji punktu i jego wyposażenia odejmują konieczność tworzenia własnej koncepcji i planowania wnętrza. Ugruntowana, rozpoznawalna na rynku marka. Dodatkowym powodem rosnącej popularności jest poszukiwanie bezpieczeństwa w rynkowym natłoku konkurencyjności. Jak wykazują badania, w prywatnym biznesie po pierwszym roku kontynuuje działalność zaledwie 62% indywidualnych firm, podczas, gdy w przypadku firm franczyzowych aż 97%. Po dziesięciu latach tylko 18% indywidualnych firm pozostaje na rynku, natomiast aktywnie działa nadal aż 72% franczyzobiorców [B.Pokorska – Przedsiębiorca w systemie franczyzowym] .

W lokalu o powierzchni 30mkw można otworzyć biuro rachunkowe. Decydując się na franczyzę Tax Care, największego biura rachunkowego w Polsce jedynym kosztem jaki poniesiemy jest czynsz najmu i przygotowanie pomieszczenia do aranżacji. Ściany pomalowane na biało, doprowadzony prąd i Internet. Pozostałe elementy wyposażenia, czyli umeblowanie, wyposażenie w sprzęt IT i branding leżą po stronie fraczyzodawcy. Oszczędność na poziomie 35 tys właściciel nowopowstałego biznesu może wykorzystać na działania reklamowe promujące nowo powstałe biuro rachunkowe.