Zakup mebli w internecie ? o czym warto pamiętać?

Na zakupy mebli przez internet decyduje się coraz więcej z nas. Z pewnością w obecnym czasie bardzo istotne są względy bezpieczeństwa. Dzięki sklepom meblowym online nie trzeba wychodzić z domu, aby urządzić salon, sypialnię czy pokój dziecka. Ale atutów tego rozwiązania jest znacznie więcej. Wyjaśniamy, czym kierować się przy zakupie mebli przez internet.

Podczas zakupów mebli w internecie nie możemy „na żywo” zobaczyć wybranych produktów. Dlatego, jeśli okaże się, że dostarczona sofa czy zestaw do pokoju dziennego nie spełnia naszych oczekiwań, to zgodnie z przepisami mamy prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny (nie dotyczy to mebli wykonanych na wymiar). Takiego przywileju nie mają klienci kupujący w sklepach stacjonarnych. Jednak w obu przypadkach, zwłaszcza gdy mamy ograniczony budżet, warto korzystać z ofert promocyjnych.

Meble oraz wiele innych produktów wyposażenia wnętrz, takich jak panele podłogowe zamówisz online na Abra Meble.

Zakup mebli onlinie – najważniejsze zalety

Oprócz wspomnianego już większego poczucia bezpieczeństwa ze względu na panującą pandemię oraz możliwości zwrotu towaru bez podania przyczyny, klienci kupują meble w internecie, gdyż doceniają, m.in. takie aspekty jak wygoda zakupów czy bogatą ofertę.

  • Oszczędność czasu – w stacjonarnym sklepie meblowym trzeba się nachodzić, aby znaleźć odpowiedni model produktu. Natomiast w internecie wyszukanie mebli jest znacznie prostsze. Interesujące nas meble możemy zobaczyć na ekranie komputera czy smartfona, kiedy mamy na to czas. Co więcej po wybraniu np. biurka pokazują się nam produkty – regały, półki - pasujące do niego stylistycznie.
  • Pomoc i wsparcie sprzedawców – jeśli mamy wątpliwości co do konfiguracji zestawu mebli lub wyposażenia danego produktu zawsze możemy skorzystać z czatu i wysłać zapytanie do sprzedawcy. Możemy również uzyskać dodatkowe informacje telefonicznie i po wyjaśnieniu naszych obiekcji złożyć zamówienie na przykład za pomocą infolinii.
  • Szeroki asortyment – w salonie meblowym online można zobaczyć o wiele więcej różnych opcji produktu, np. ten sam model narożnika czy kanapy w kilku odmiennych kolorach obicia.

Klasyczne oraz nowoczesne łóżka w promocyjnych cenach znajdziesz na Merkury Market.

  • Możliwość zakupu na raty – podobnie jak w sklepach stacjonarnych, również w sieci można kupić meble nie tylko za gotówkę, ale i na raty. O wszelkich etapach prowadzenia procesu jesteśmy informowani za pomocą wiadomości e-mail (np. o podjęciu pomyślnej decyzji udzielenia kredytu przez określony bank).
Na co zwrócić uwagę kupując meble w internecie?

Zanim złożymy zamówienie online na meble lub pozostałe elementy wyposażenia wnętrz powinniśmy wziąć pod uwagę kilka czynników.

  • Informacje o produkcie – należy bardzo dokładnie przeczytać specyfikację zamieszczoną pod meblem, który planujemy kupić. Dotyczy to zwłaszcza wielkości mebla, czyli jego szerokości, wysokości i głębokości. Trzeba też oczywiście zmierzyć dokładnie miejsce w domu, gdzie ma docelowo stanąć, na przykład nasz nowy regał lub narożnik. Sprawdźmy również z jakich materiałów jest wykonany mebel, a w przypadku mebli tapicerowanych - jaki rodzaj tkaniny obiciowej jest zastosowany. Równie istotny jest sposób wykończenia mebli. Pamiętajmy także o wyposażeniu dodatkowym – upewnijmy się co konkretnie ono zawiera. Jeśli nie znajdziemy interesujących nas informacji, powinniśmy zadać pytanie na czacie, wysłać e-maila lub zadzwonić.
  • Różnice w kolorze – wybarwienie drewna lub tapicerki może nieco odbiegać w rzeczywistości od tego, który widzimy na ekranie komputera lub smartfona. Wynika to z różnic kalibracji ekranów poszczególnych urządzeń.Jeśli istnieje taka możliwość, to najlepiej zamówić np. próbkę tkaniny, aby zobaczyć jak kolor lub odcień obicia będzie prezentował się „na żywo” w naszym mieszkaniu.
  • Opinie innych klientów – zawsze możemy sprawdzić co sądzą o danym sklepie i jego obsłudze osoby, które wcześniej nabyły meble lub inne wyposażenie do domu. Warto zwłaszcza sprawdzić jak personel sklepu rozwiązuje sprawy dotyczące reklamacji i pozostałe kwestie związane z dostawą zamówionych produktów.