Jak zobaczyć mieszkanie bez wychodzenia z domu - tak radzą sobie deweloperzy

Po ogłoszeniu zagrożenia epidemicznego, a następnie epidemii w Polsce biura sprzedaży deweloperów szybko przystosowały się do obsługi zdalnej klientów. Są to nie tylko spotkania online, ale także wirtualne spacery po mieszkaniach, dzięki różnym aplikacjom dostępnym na rynku. Poniżej prezentujemy sondę zebraną przez serwis domiporta.pl wśród kilku wybranych przedstawicieli z rynku nieruchomości.

Jak w obecnym czasie inwestor poszukujący mieszkania na rynku pierwotnym może skontaktować się zdalnie z biurem sprzedaży? Czy klient ma możliwość odbycia wirtualnego spaceru po lokalu? Jakie narzędzia są do tego potrzebne? Poniżej komentarze deweloperów.

Małgorzata Ostrowska - członek zarządu, dyr. pionu marketingu i sprzedaży J.W. Construction.

Jesteśmy dostępni dla klientów w każdej formie - drogą mailową, telefoniczną czy rozmów przez aplikacje wizualne. Z uwagi na bezpieczeństwo rekomendujemy tę formę kontaktów, choć bezpośrednie spotkanie w biurze sprzedaży także jest możliwe.

Znalazłem mieszkanie, znalazłem dom. Znalazłem serwis, na którym są. 

Inwestorzy mogą od nas otrzymać prezentację oferty w formie, która jest dla nich najbardziej dogodna. Możliwe są wideokonferencje za pośrednictwem aplikacji skype i interaktywne „spotkanie” na budowie. Podczas prezentacji klienci mogą prowadzić interaktywnie rozmowę (zadawać pytania).

Handlowcy dysponują również nagranymi filmami z przykładowych lokali w standardzie deweloperskim. Mają także możliwość udostępnienia filmu ze spacerem po wnętrzu budynku. Klient może sobie także zażyczyć pokazania inwestycji nie „na żywo”, wówczas doradca klienta wybierze się na spacer z włączoną kamerą.

Chciałabym podkreślić, że nie zaprzestaliśmy obsługi w biurach sprzedaży, jednakże w trosce o bezpieczeństwo klientów i nasze własne wprowadziliśmy nadzwyczajne środki ostrożności. W pierwszej kolejności obsługujemy osoby, które uprzedziły nas telefonicznie o swojej wizycie. Prosimy, aby starali się odwiedzać nas maksymalnie z jedną osobą towarzyszącą i zaraz po wejściu do biura, o umycie rąk. Podczas rozmowy używamy maseczek, zachowujemy odpowiednią odległość, nie podajemy ręki na przywitanie i nie częstujemy, jak to było dotąd w zwyczaju, jakimikolwiek napojami. Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem.

Andrzej Miś - biuro prasowe Budimex Nieruchomości

Do kontaktu online z klientami wykorzystujemy m.in. Microsoft Teams. To bezpłatne i nowoczesne narzędzie, które nie wymaga instalacji dodatkowego programu przez inwestora.

Oprowadzanie po mieszkaniu polega na udostępnieniu prezentacji poprzez zdalny pulpit. Dzięki temu doradca wspólnie z klientem omawia interesujące go kwestie – poznaje osiedle, może obejrzeć elewacje itp. oraz zapoznać się z rozwiązaniami zastosowanymi na osiedlu. Można także obejrzeć film z makiety interaktywnej umieszczony na naszym kanale You Tube. Klient nie potrzebuje więc instalacji żadnych dodatkowych narzędzi.

Jonathan Borba / unsplash.com

Wirtualny spacer po każdym mieszkaniu proponujemy na wybranych osiedlach – na przykład Na Smolnej VII czy Nowy Grabiszyn. Jest to spacer po wnętrzu zaaranżowanym w wybranym stylu. Klient może oglądać go sam lub z handlowcem (zdalny pulpit) i pytać o szczegóły rozwiązań itp.

Dawid Wrona – dyr. sprzedaży w dziale projektów mieszkaniowych Echo Investment

Z myślą o bezpieczeństwie i komforcie inwestorów, wprowadziliśmy możliwość spotkań online z naszymi doradcami przy użyciu aplikacji Microsoft Teams (na życzenie także na innych komunikatorach). Inwestor może się umówić telefonicznie lub wypełnia prosty formularz zamieszczony na naszej stronie, a w odpowiedzi dostaje maila z zaproszeniem na spotkanie, zawierającego link do wideo rozmowy. Nie wymaga to pobierania żadnego dodatkowego oprogramowania, a link można otworzyć w wybranej przeglądarce. Dzięki wykorzystaniu makiet virtualreality (VR), podczas spotkania online, doradcy prezentują pełen rozkład mieszkania, a nawet widok z jego okna.

Natomiast, jeśli klient wolałby porozmawiać z doradcą podczas tradycyjnego spotkania, to jest to cały czas możliwe – oczywiście z zachowaniem wszystkich środków ostrożności, które są obecnie rekomendowane.

Wirtualny spacer jest dostępny w wybranych inwestycjach we wszystkich miastach naszej aktywności i planujemy wykorzystywać to narzędzie przy każdym kolejnym powstającym projekcie. Klienci mogą w trakcie zadawać pytania i wybierać dokładną ścieżkę spaceru po projekcie oraz całym osiedlu. Teraz mogą go odbyć m.in. osoby zainteresowane warszawskim osiedlem Stacja Wola, Fuzją w Łodzi, Naszymi Jeżycami w Poznaniu, osiedlem KRK w Krakowie czy wrocławską Stacją 3.0.

Technologią, z której korzystamy są makiety virtualreality (VR) naszych budynków, gdzie klient może obejrzeć wizualizację 3D projektu oraz wskazać lokal, którego trójwymiarowy rzut chciałby zobaczyć. Spacer z perspektywy osoby zwiedzającej lokal jest możliwy po wzorcowych przestrzeniach, które obrazują dostępne metraże oraz przykładowe aranżacje już wykończonych mieszkań. Dodatkowo oferujemy możliwość konsultacji z naszymi doradcami w zakresie wykończenia, w celu zaprezentowania, jak może wyglądać wykończone mieszkanie w przyszłości.

Karolina Bronszewska, marketing manager Ronson Development

Klienci mają wiele form zdalnego kontaktu do wyboru. Na stronie naszej internetowej udostępniamy klientom opcję „Fast call”, czyli możliwość zamówienia rozmowy z handlowcem. Można skorzystać także z formularza kontaktowego, a w ubiegłym tygodniu wdrożyliśmy we wszystkich naszych projektach Live Chat. Dzięki temu, będąc na stronie, można na bieżąco zadawać pytania konsultantom. Zwolennicy tradycyjnych form kontaktu mogą oczywiście także zadzwonić do biura sprzedaży.

Na stronie udostępniamy również wirtualne spacery po mieszkaniach. To znacznie ułatwia klientom zapoznanie się z rozkładem lokali. Jest też okazją do zobaczenia przykładowych aranżacji pomieszczeń. Ponadto w niektórych inwestycjach udostępniamy także animacje lub filmy przygotowane dla całego projektu. Najświeższymi przykładami są filmy dla trzeciego etapu Novej Królikarni oraz dla inwestycji Miasto Moje.

Jeśli chodzi o wirtualne spacery po osiedlu, na którym znajduje się mieszkanie, to ze względu na bardzo dużą wagę takich plików, te funkcjonalności udostępniane są na makietach interaktywnych w naszych biurach sprzedaży. Na stronie udostępniamy raczej krótkie animacje, które można odtworzyć na różnych urządzeniach bez względu na szybkość internetowego łącza.

Radosław Bieliński, dyr. komunikacji, rzecznik prasowy Dom Development SA.

Do obsługi zdalnej naszych klientów wykorzystujemy m.in. połączenia wideo z użyciem dostępnych aplikacji na rynku. Zarówno nasza spółka, jak i klienci szybko przestawili się na tę formę kontaktu.

Sprzedawcy w biurach sprzedaży mieszkań zostali wyposażeni w niezbędny sprzęt umożliwiający zdalną prezentację osiedli i mieszkań poprzez korzystanie z makiet fizycznych, makiet i spacerów 3D po osiedlach oraz wnętrzach mieszkań. Ułatwia to klientom zobrazowanie jego rozkładu czy przykładowej aranżacji. Są to zarówno mieszkania w stanie deweloperskim, jak i mieszkania wykończone pod klucz.

Co więcej, wirtualne budynki 3D umożliwiają klientom zorientowanie się, w której części zlokalizowane są mieszkania, jaki jest widok z okna oraz które mieszkania będące częścią widocznego układu są dostępne lub sprzedane.

Klienci mogą odbyć wirtualny spacer po wybranych inwestycjach uruchamiając go w prosty sposób z domowego komputera, bądź przy wsparciu sprzedawcy przez połączenie wideo.

Chciałbym dodać, że nasze biura sprzedaży działają z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa - zgodnie z rekomendacjami WHO i GIS wyposażone zostały w niezbędne środki higieniczne minimalizujące ryzyko zakażenia koronawirusem.

Więcej o: