Nietypowe oferty deweloperów

Dariusz Brzostek

Zobacz mieszkanie a otrzymasz wino. Kup lokal a dołożą kuchnię gratis lub dadzą poddasze w prezencie. Dwa lata po kryzysie inwestorzy prześcigają się jak mogą, by nowymi pomysłami przyciągnąć klientów.

"Przyjdź na dni otwarte do naszego biura sprzedaży. Z tym zaproszeniem otrzymasz lunch i lampkę wina we włoskiej restauracji" - w taki sposób zachęcała klientów w ostatni weekend grupa deweloperska Robyg. Do tego inwestor przygotował ofertę specjalną. Każdy kupujący mieszkanie otrzymywał miejsce parkingowe za połowę ceny.

Skąd taki pomysł na klientów? Inwestor przekonuje, że podczas pierwszych wrześniowych targów mieszkaniowych było widać duże zainteresowanie ofertą spółki. Klienci pytali szczególnie o mieszkania 2-3 pokojowe z bliskim terminem odbioru.

- Dlatego tydzień po targach zaprosiliśmy klientów na dni otwarte, a zaproszenie do restauracji na Wilanowie na lunch i lampkę wina miało być miłym gestem, który dodatkowo zaintryguje klientów i zachęci do odwiedzenia naszych biur sprzedaży - przekonuje przedstawiciel dewelopera. Z oferty zaproszenia do restauracji skorzystało kilkanaście osób.

Weekend w hotelu czy basen w ogrodzie?

Z nietypową ofertą dla klientów wyszła także spółka J.W. Construction. Do końca września trwał program, w którym przy podpisaniu umowy sprzedażowej na mieszkanie inwestor oferuje kupującym weekend w jednym z czterech Hoteli 500. To prawdziwy wysyp nietypowych prezentów, które można otrzymać przy zakupie mieszkania lub domu.

"W ostatni dzień lata basen w prezencie" - zachęca spółka Unidevelopment. - Oferta dotyczy domów jednorodzinnych na dwóch podwarszawskich osiedlach. Przy zakupie domu na osiedlu Gardenia w Łomiankach oraz osiedlu Polnych Maków w miejscowości Zamienie w pobliżu Ursynowa dajemy basen ogrodowy do rozstawienia na działce - mówi nam przedstawiciel firmy. Ale lato już się skończyło. Sprawdziliśmy w biurze sprzedaży, jesienią oferta nadal obowiązuje.

Drogocenne ulotki

Nieco inną ofertę przygotowała spółka LW Development. W zeszłym tygodniu inwestor rozdawał czeki na okaziciela. Czeki są ważne do każdej umowy przedwstępnej podpisanej do końca września. Kupując jeden z segmentów w pruszkowskiej inwestycji Aleja Róż klienci mogą zyskać - w zależności od czeku - od 20 do 30 tys. zł upustu.

"Promocja!" - zachęca z kolei następna firma deweloperska. Inwestor, który buduje domy w Chotomowie, Skrzeszewie (powiat legionowski), a także w Błędowie k. Nowego Dworu Mazowieckiego najwyraźniej lubi rozdawać prezenty kupującym. "Rezerwując dom - pralkę, lodówkę, TV oraz kuchenkę dostajesz w cenie". Sama ulotka ma wartość 10 tys. zł. Podobnie postępuje wiele firm, które chcą zaistnieć na stołecznym rynku sprzedaży mieszkań czy domów. Ulotki najczęściej mają wartość od 5 do 20 tys. zł. Deweloperzy chcą pozyskać klienta dołączają do nich wyposażenie całej kuchni czy łazienki.

Dodatkowy metraż za darmo

W lipcu i sierpniu nietypową ofertę złożyło przedsiębiorstwo budowlane Polbud SA z Bielska Podlaskiego. Firma rozpoczęła sprzedaż mieszkań w inwestycji Asana Apartamenty w Białymstoku. W czasie trwania wakacyjnej promocji deweloper do nowego apartamentu o powierzchni powyżej 70 m kw. dodawał bezpłatnie 3 m kw. dodatkowej powierzchni mieszkaniowej. - Chcieliśmy zwrócić uwagę na naszą inwestycję - mówi Monika Piotrowska, kierownik biura sprzedaży. - Dotychczas nasza firma była znana z wykonawstwa dużych inwestycji użyteczności publicznej. Asana Apartamenty to pierwszy kompleks mieszkalny. Promocja sprawiła, że wiele osób pytało się o naszą inwestycję - dodaje.

Białostocki pomysł najwyraźniej spodobał się w innych miastach. Darmowe metry zaczęli dodawać inni inwestorzy, także na rogatkach Warszawy. "30 m kw. gratis" - zachęca klientów w swojej najnowszej ofercie Bouygues Immobilier Polska, spółka z francuskim kapitałem. Klienci, którzy zdecydują się na zakup domu jednorodzinnego na osiedlu Le Village w Józefosławiu otrzymają od inwestora poddasze w prezencie.

Bezpłatne metraże to pochodna gratisów, jakie dotychczas dawali deweloperzy. W lipcu Budimex Nieruchomości proponował w ramach dni otwartych na osiedlu Myśliwska obniżono nie tylko ceny lokali, ale do każdego mieszkania w tej inwestycji dodawano gratis komórkę lokatorską. Kilka miesięcy wcześniej w podobnej promocji darmową komórkę otrzymywali kupujący mieszkanie w inwestycji Dobry Dom, nowego projektu w Miasteczku Wilanów. Poza komórkami lokatorskimi firmy deweloperskie dodawały do mieszkań darmowe ogródki, miejsca postojowe, a nawet bezpłatnie wykańczały mieszkania, by tylko przyciągnąć klientów.

W 2006 roku rozpoczął się boom budowlany i sprzedażowy. Z miesiąca na miesiąc zmieniały się ceny mieszkań i większość deweloperów nawet nie musiała się specjalnie wysilać, by sprzedać większość swoich inwestycji. Wiele firm sprzedawało popularną wówczas "dziurę w ziemi", a przed biurami sprzedaży ustawiały się kilkudniowe kolejki. Hossa sprzedażowa trwała blisko dwanaście miesięcy. Później sytuacja się zmieniła. Kto miał kupić to kupił, pozostałych nie było stać na tak duże kredyty hipoteczne.

Dlatego od trzech lat sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Deweloperzy prześcigają się w prezentowaniu oryginalnych, często bardzo nietypowych pomysłów. Przed trzema laty hitem były samochody dodawane w prezencie do mieszkania lub wycieczki zagraniczne w dowolnie wybrane przez kupującego miejsce. Te oferty ponownie zaczynają się pojawiać w ogłoszeniach. W lipcu tego roku poznański PBG Dom zachęcał klientów hasłem "Kup mieszkanie i jedź na wakacje". A Activ Investment, spółka budująca mieszkania w Krakowie, Wrocławiu i Katowicach wyszła do klientów z podobną inicjatywą - "Kup mieszkanie i jedź na egzotyczne wakacje". W ramach zaciętej rywalizacji przy zakupie mieszkania można było np. polatać balonem lub otrzymać własny ogród na dachu budynku.

Co firma to inny gadżet

Okazuje się jednak, że wachlarz oryginalnych pomysłów jest olbrzymi. Takich nie zabrakło także w ofercie Grupy Archicom. W ramach promocji deweloper zaproponował nie tylko znaczne obniżki cen, ale również i pokrycie wartości VAT mieszkań będących w budowie. Kilka firm chętnie udzieli pożyczki klientom, którzy mają problem z zebraniem pieniędzy. Jeden z deweloperów umożliwia nawet wzięcie do 30 proc. pożyczki - jak to określa - na atrakcyjnych warunkach.

Na nietypowy pomysł wpadli także przedstawiciele Dom-Invest, którzy zaproponowali niekonwencjonalną promocję przy zakupie domu na podwrocławskim osiedlu Toya Golf. Każdy nabywca otrzyma dożywotnie członkostwo w miejscowym klubie golfowym. Nie zapomniano także o paniach. Dodatkiem ma być darmowa aranżacja ogrodu. Zaskoczenia nie kryli klienci, którzy odwiedzili placówkę grupy deweloperskiej Robyg w Gdańsku. "Znajdziesz niższą cenę, odzyskasz pieniądze" - takie hasło czytali na wejściu.

Klient woli jednak konkrety

Klienci chętnie przychodzą na dni otwarte, podczas których deweloperzy prześcigają się dodatkach do mieszkania. Tegorocznym hitem wśród gadżetów do mieszkania jest czek na kilkadziesiąt tysięcy złotych na umeblowanie kuchni. Największym zainteresowaniem wśród kupujących cieszą się jednak znaczne upusty cenowe. Klienci są zdecydowani kupić mieszkanie, które jest po prostu tańsze. Większość z nich nie potrzebuje gadżetów, dodatków czy darmowych ogródków.

Dom Development oferuje stałe 3-5 proc. upusty dla wszystkich kupujących mieszkania. 5 proc. upusty stały się już stałym rabatem w wielu firmach, są także standardem dla pierwszych kupujących. 5 proc. upustu otrzymali wszyscy klienci Bouygues Immobilier Polska na mieszkania na dwóch warszawskich osiedlach. Największe upusty dają jednak trzy firmy deweloperskie.

"Atrakcyjna promocja" - zachęca spółka Catalina Group. Mieszkania na osiedlu Dywizjonu 303 inwestor oferuje z rabatem do 12 proc. Jeszcze lepszą ofertę przygotowała spółka Atlas Estates. Inwestor proponuje upusty cenowe nawet do 15 proc. Kupując dwupokojowe mieszkanie można teraz zaoszczędzić nawet 100 tys. zł Jeszcze większy upust jest przy zakupie trzypokojowego lokalu. Teraz klienci mogą zyskać do 120 tys. zł. Takie upusty sprawiły, że podczas targów mieszkaniowych do handlowców ustawiało się wiele osób zainteresowanych zakupem.

Królem polowania została jednak spółka Dolcan. Ten stołeczny inwestor dał największy upust na ekskluzywne apartamenty na osiedlu Skierniewicka na warszawskiej Woli. Klienci nie kryją zadowolenia. We wrześniowej promocji można kupić mieszkania nawet do 17 proc. taniej. A to nie wszystko. Kupujący może otrzymać nawet do 5 proc. wartości mieszkania na materiały budowlane i wykończeniowe. W zależności od powierzchni mieszkania można zyskać kolejne kilkadziesiąt tysięcy złotych.

 
Weź udział w dyskusji (0)
POLECAMY
"Planowałeś zakup mieszkania? Oni właśnie zdmuchnęli ci je sprzed nosa. I 649 innym"
"Celowy zabieg przy kredycie bez wkładu własnego? W Krakowie załapie się np. jedynie kilka procent lokali"
"Mieszkania stanieją? Masowe kupowanie nieruchomości ma być zakazane. "Intensywnie nad tym pracujemy""
"Kredyt bez wkładu własnego. Znamy szczegóły. Trójka dzieci obniży ratę kredytu o 400 zł"
"To się dzieje! CPK kupiło pierwsze grunty pod budowę ogromnego lotniska"
"Rząd chce zainstalować licznik w każdym mieszkaniu. Będzie nowy obowiązek. I zrobi się zimno?"