Robyg chwali się wynikami sprzedaży

Dariusz Brzostek

Grupa deweloperska podsumowała pierwsze półrocze. W ciągu sześciu miesięcy inwestor sprzedał prawie tyle samo mieszkań, co przez cały zeszły rok.

W pierwszym kwartale deweloper sprzedał nieco ponad 100 mieszkań. Najczęściej klienci kupowali mieszkania dwu- i trzypokojowe. Największym zainteresowaniem wśród kupujących cieszyły się gotowe do odbioru mieszkania w dwóch inwestycjach tj. w City Apartments na warszawskim Żoliborzu oraz na osiedlu Zdrowa w Miasteczku Wilanów. Jeszcze lepiej wyglądał drugi kwartał, w którym deweloper zawarł blisko dwukrotnie więcej umów sprzedaży niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy. Łącznie w ciągu pół roku było ich aż 287.

Zdaniem Oscara Kazanelsona, przewodniczącego rady nadzorczej spółki, złożyło się na to kilka czynników. - Ponad 60 proc. zawieranych obecnie transakcji dotyczy mieszkań już gotowych oraz projektów we wczesnym stadium realizacji. Takie lokale dominują w tej chwili w naszej ofercie. Takie lokale mamy w projektach prowadzonych zarówno w Miasteczku Wilanów jak i na Żoliborzu - mówi. - Z drugiej strony, zmieniły się oczekiwania klientów. Teraz kupujący wymagają, aby mieszkania były nieco mniejsze, co obniża ich cenę, a jednocześnie zachowały pełną funkcjonalność. Dostosowaliśmy się do tych potrzeb, mimo że czasem wymagało to zmiany gotowych już projektów - dodaje.

Inwestor przekonuje, że o dobrych wynikach zadecydowały dobre lokalizacje inwestycji. "Południowy Żoliborz przyciąga coraz większe zainteresowanie, Miasteczko Wilanów doceniają nie tylko wybitni urbaniści, ale również obecni i przyszli mieszkańcy. Atrakcyjnie położone są też projekty realizowane w Gdańsku: na cenionej od lat Morenie i w coraz popularniejszej dzielnicy Południe" - czytamy w komunikacie prasowym dewelopera. Na wielkość sprzedaży miało wpływ także dopasowanie części oferty do kryteriów rządowego programu "Rodzina na swoim".

Zdaniem Wojciecha Okońskiego, prezesa zarządu Robyg większość kupujących podejmuje decyzję w oparciu o trzy kryteria: cenę, lokalizację i reputację dewelopera. - Te same aspekty rozpatrują później banki udzielające kredytów hipotecznych. Dlatego strategia wysokiej jakości za rozsądną cenę nie tylko przekonuje klientów do naszej oferty, ale również ułatwia im rozmowy z bankami - przekonuje.

Dynamiczny wzrost sprzedaży znalazł przełożenie na wyniki finansowe grupy. Przychody po sześciu miesiącach tego roku wyniosły nieco ponad 141 mln zł i są o ok. 40 proc. wyższe niż w całym roku 2009. Natomiast zysk netto, sięgający blisko 19,5 mln zł, jest wyższy niż w dwóch ubiegłych latach łącznie.

 
Weź udział w dyskusji (0)
POLECAMY
"Planowałeś zakup mieszkania? Oni właśnie zdmuchnęli ci je sprzed nosa. I 649 innym"
"Celowy zabieg przy kredycie bez wkładu własnego? W Krakowie załapie się np. jedynie kilka procent lokali"
"Mieszkania stanieją? Masowe kupowanie nieruchomości ma być zakazane. "Intensywnie nad tym pracujemy""
"Kredyt bez wkładu własnego. Znamy szczegóły. Trójka dzieci obniży ratę kredytu o 400 zł"
"To się dzieje! CPK kupiło pierwsze grunty pod budowę ogromnego lotniska"
"Rząd chce zainstalować licznik w każdym mieszkaniu. Będzie nowy obowiązek. I zrobi się zimno?"