Jak skutecznie promować ogłoszenie nieruchomości

Około 64% użytkowników serwisu Domiporta.pl stanowią osoby w wieku 18-44, które się potocznie nazywa millenialsami. To ta grupa wiekowa, najczęściej korzysta z zakupów przez internet - właśnie dlatego, skuteczna sprzedaż nieruchomości opiera się w dużej mierze na potędze internetu.

Czemu tak wiele w procesie sprzedaży nieruchomości zależy wyboru serwisów internetowych, umiejętności tworzenia oferty bądź skrupulatnego prowadzenia marketingu w internecie?

Ponieważ obecnie, największą grupą interesującą się zakupem nieruchomości jest pokoleniem millenialsów - to według wyliczeń, 11-milionowa grupa Polaków. Zdecydowana większość z nich, życie offline sprawnie przeplata z online. Chcąc dotrzeć do takiego klienta trzeba wykorzystywać narzędzia i sposoby, które będą dostosowane właśnie do nich.  

Skuteczność szybkiej sprzedaży nieruchomości zależy od wielu czynników, ale tym razem zajmiemy się omówieniem promowania oferty.

Skuteczne promowanie oferty

Potęga internetu sprawia, że obecnie możemy samodzielnie przygotować ofertę sprzedaży i nie licząc wynagrodzenia notariusza sprzedać nieruchomość bezkosztowo. Warto jednak zainwestować w odpowiednią promocję i przygotowanie oferty – transakcja odbędzie się wtedy szybciej, a negocjacje rozpoczną się od wyższej kwoty. 

Wystawienie pojedynczej oferty na sprzedaż na większości popularnych serwisów nieruchomościowych to koszt ok. 50 PLN za 30 dni wyświetlania ogłoszenia. Zazwyczaj jest to cena za pakiet podstawowy bez dodatkowych usług promujących ofertę. Czas wyświetlania pojedynczego ogłoszenia waha się od 2 do 4 miesięcy – można przyjąć, że tyle czasu orientacyjnie potrzeba na znalezienie nabywcy. Oznacza to, że łączny koszt usługi może wynieść od 70 złotych (przy skorzystaniu ze zniżek udzielanych za wykupienie 2 miesięcy wyświetlania od razu) do 100 złotych (bez korzystania ze zniżek).

Bardzo ważnym elementem szybkiej sprzedaży nieruchomości jest sposób jej promowania. Serwisy specjalizujące się w ogłoszeniach nieruchomości poza publikacją ogłoszenia oferują dodatkowe usługi, które zwiększają szanse na przyspieszenie transakcji nawet do 50%. Takie usługi są dodatkowo płatne, ale jak wynika z analizy ekspertów Domiporta, warte swojej ceny.

  • Profesjonalna reklama na Facebook tylko w Domiporta.pl

Nieocenioną siłę w aspekcie promocji ogłoszenia mogą mieć również media społecznościowe, w których można reklamować swoją ofertę. Udostępnianie swojego ogłoszenia i proszenie znajomych o udostępnienie to nic złego. Dobrym pomysłem jest ponadto dołączenie do specjalnych grup lokalnych, na których można wymieniać się ogłoszeniami. 

Moc lokalnych społeczności połączonych internetowym węzłem dostrzegli eksperci z serwisu Domiporta.pl. Nowa usługa umożliwia zakup profesjonalnej reklamy w serwisie Facebook na 5 dni z gwarancją 20 tys. wyświetleń ogłoszenia wśród użytkowników szukających nieruchomości. Taka reklama to dostęp do odpowiedniej grupy odbiorców, z konkretnej lokalizacji, którzy poszukują nieruchomości. Korzystając z usługi reklamy nie ma  konieczności żmudnego, samodzielnego promowania postów czy ustawiania skomplikowanych parametrów jak „custom audiency”.

Kupując reklamę Facebook w serwisie Domiporta klient otrzymuje pełne wsparcie eksperta, emisje reklamy oraz optymalizacje reklamy co oznacza wyświetlenie oferty najwłaściwszej grupie nie wydając przy tym majątku na marketing. Takie specjalistyczne usługi w agencjach marketingowych są kilkukrotnie droższe i niedostępne dla osób prywatnych. W Domiporta zaczynają się już od 199 zł brutto.

  • Wyróżnione oferty

W większości serwisów nieruchomościowych sekcja z listą ofert dzieli się na dwie grupy. Ogłoszenia, które znajdują się najwyżej są nazywane „wyróżnionymi”, te znajdujące się niżej na liście to oferty potocznie określane „zwykłymi”.

Jak pokazują nasze badania, zaletą ofert promowanych jest ich wysoka popularność, poszukujący nieruchomości częściej je odwiedzają. Wydaje się to oczywiste, gdyż takie oferty są prezentowane jako pierwsze, sa uprzywilejowane względem zwykłych ofert" tłumaczy Dyrektor Departamentu Operacji i Analiz Rynku serwisu Domiporta.pl, Piotr Przybysz. 

O wyróżnieniu oferty można zdecydować już na samym początku. Opłacając publikacje, użytkownik zazwyczaj może wybrać jedną z dwóch opcji dodania ogłoszenia: zwykłe lub wyróżnione. Wybierając tę drugą opcję trzeba się liczyć z większą opłatą, ale sprzedaż nieruchomości może być nieporównywalnie szybsza!

  • Promowanie na stornie głównej

Ponadto serwisy kuszą użytkowników specjalnymi miejscami na portalu, gdzie będą wystawione na dodatkową ekspozycję, np. na stronie głównej serwisu. Najczęściej, taka możliwość jest udostępniania na 24h – przez ten czas ogłoszenie jest umieszczone na głównej stronie, gdzie każdy wchodzący na serwis może je zobaczyć.  

Korzyścią promocji w takich miejscach jest zwiększenie popularności ogłoszenia i dotarcia do dużej grupy odbiorców zwiększać przy tym szanse na znalezienie bardziej zainteresowanego klienta.  Promocja na stronie głównej to znakomity wybór dla sprzedających domy lub mieszkania z segmentu premium.

Ale to nie koniec. Wybrane serwisy nieruchomościowe mają możliwość publikowania ogłoszeń na wielkim main-streamowych portalach informacyjnych. Jednym z takich serwisów jest właśnie Domiporta.pl. Po wykupieniu specjalnego pakietu, wybrane ogłoszenie będzie widoczne na głównej stronie jednego z najczęściej odwiedzanych serwisów w Polsce – Gazeta.pl. 

Taka forma reklamy zazwyczaj nie jest dostępna dla pojedynczych użytkowników, a przynosi ona świetne wyniki. Wykupienie miejsca reklamowego może sprawić, że ogłoszenie obejrzy nawet półtora miliona użytkowników dziennie - średnia liczba kontaktów z ogłoszeniodawcą może wynieść nawet 30 kontaktów. A wszystko za minimum 129 PLN.

  • Odświeżenia

Każdego dnia na serwisach nieruchomościowych pojawiają się tysiące ofert - najbardziej jest to widoczne w bardzo popularnych lokalizacjach. Każde nowe, dodane ogłoszenie "spycha" niżej wcześniej opublikowane. Dla ogłoszeniodawców, którym zależy by pozostać wysoko ze swoją ofertą serwisy nieruchomościowe udostępniają narzędzie do odświeżania ogłoszeń. 

Potrzeba częstych odświeżeń oferty jest tak duża, że specjaliści z serwisu Domiporta uruchomili specjalne narzędzie do “automatycznego” podbijania oferty, by użytkownik nie musiał tego robić, tylko skupił się na bieżących sprawach dotyczących ogłoszenia - np. na odbieraniu telefonów bądź odpowiadaniu na wiadomości. Narzędzie jest na tyle wygodne, że ponad połowa klientów stosujących podbicia korzysta również z automatycznych odświeżeń - a podstawowy pakiet kosztuje tylko 19,99 PLN za dodatkowe 3 odświeżenia.  

  • Analityka 

Korzystanie z serwisów nieruchomościowych najlepiej przeprowadzać z głową. Dobrą praktyką jest wybór 2 najpopularniejszych platform w danym regionie bądź pod kątem oferowanych ogłoszeń i zamieszczenia na nich swojej oferty. Po mniej więcej miesiącu trzeba sprawdzić, które z nich były najbardziej miarodajne (z których serwisów kontaktowało się najwięcej osób zainteresowanych kupnem).   

Właśnie w tym celu serwis Domiporta.pl przygotował dla użytkowników specjalny panel analityczny, z którego można się w szybki sposób dowiedzieć jakim zainteresowaniem cieszy się nasza oferta – ile osób zobaczyło ogłoszenie, ile razy był odsłonięty numer telefonu, itp..