Nowy biurowiec na Stegnach

W pobliżu skrzyżowania ul. Sobieskiego i al. Sikorskiego powstanie kompleks biurowców o powierzchni 30 tys. m kw. Samo skrzyżowanie w przyszłości ma się zamienić w miejski plac, pod którym druga z tych ulic będzie przebiegać w tunelu.

Firma Europlan poinformowała, że ma już prawomocne pozwolenie na budowę kompleksu biurowego Sobieski Business Park. Inwestycja powstanie u zbiegu dwóch arterii komunikacyjnych: ulic Sobieskiego i Sikorskiego, w miejscu, gdzie dziś znajduje się komis, myjnia i salon samochodowy. Będzie się składać z trzech budynków o łącznej powierzchni biurowej wynoszącej ok. 30 tys. m kw. Jako pierwszy powstanie sześciopiętrowy budynek od strony ul. Mangalia. Zaoferuje ok. 7,9 tys. m kw. powierzchni biurowej.

Na parterze zaplanowano 365 m kw. powierzchni handlowej. Biurowiec został zaprojektowany w oparciu o najwyższe standardy budownictwa ekologicznego. Inwestor stara się o uzyskanie certyfikatu BREEAM.

Rozpoczęcie budowy będzie się wiązało z rozbiórką działającej dziś w tym miejscu myjni samochodowej. - Budowa powinna ruszyć najpóźniej w drugiej połowie roku 2013. Obecnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi najemcami, licząc, że w miarę szybko uda się nam pozyskać kluczowego najemcę, z którym podpiszemy umowę typu pre-let - informuje Monika Rogucka z Europlanu. Ta firma od 2005 r. realizuje w Warszawie projekty mieszkaniowe i biurowe. W ostatnich miesiącach Europlan zakończył budowę biurowca Feniks u zbiegu Siennej i Żelaznej.

W 2010 r. warszawski samorząd uchwalił plan zagospodarowania obejmujący rejon, gdzie ma powstać Sobieski Business Park. Na terenie wspomnianego wcześniej salonu i warsztatu samochodowego - postawienie 60-metrowej biurowej wieży. Powstanie ona jako kolejny etap Sobieski Business Park.

- Budowę kolejnych faz projektu uzależniamy od tego, jak będzie wyglądał popyt na rynku w 2015 i 2016 r. - informuje Monika Rogucka.

Plan przewiduje także, że tranzytowa al. Sikorskiego zostanie schowana w przyszłości w tunelu. Ma się on zaczynać ok. 250 m na południe od ul. Sobieskiego, a kończyć za ul. Idzikowskiego, płynnie przechodząc w estakady na wysokości ul. Beethovena. Pozostawiona na powierzchni ul. Sobieskiego wyglądałaby trochę jak Aleje Ujazdowskie na placu Na Rozdrożu. Ma tu powstać starannie zaprojektowana przestrzeń publiczna, chodniki i zieleń. Chodzi o to, by ten odcinek Sobieskiego przestał przypominać podmiejską wylotówkę, a zaczął wyglądać jak część Traktu Królewskiego, czyli przedłużenie Krakowskiego Przedmieścia i Alej Ujazdowskich.

Nad uszczegółowieniem koncepcji tunelu pracuje biuro planowania i rozwoju Warszawy. Ma powstać przy okazji przebudowy ciągu al. Witosa, al. Sikorskiego i Doliny Służewieckiej. Na tym odcinku ma powstać jeszcze drugi krótki tunel - przy skrzyżowaniu z Nowoursynowską. Na całą inwestycję potrzeba przynajmniej 400-500 mln zł.

Niestety, to na razie tylko plany na nieokreśloną przyszłość. W planach inwestycyjnych miasta nie zapisano na najbliższe lata żadnych pieniędzy na budowę tunelu czy podniesienie prestiżu ul. Sobieskiego. Stołeczny ratusz zapowiada za to, że jednym z jego priorytetów na najbliższe lata będzie budowa linii tramwajowej wzdłuż Sobieskiego. Władze miasta chcą, by powstała ona z wykorzystaniem pieniędzy zapisanych w unijnym budżecie na lata 2014-2020.

Chcesz wynająć biuro w Warszawie? Odwiedź Domiporta.pl

Potrzebujesz magazynu w stolicy? Sprawdź oferty

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.