Od ubiegłego roku właścicielem Promenady jest grupa Atrium European Real Estate Limited. Zapłaciła za centrum handlowe 170 mln euro, czyli ok. 650 mln zł. Atrium to zarejestrowana na wyspie Jersey i notowana na giełdach w Wiedniu i Amsterdamie firma inwestująca, budująca i zarządzająca centrami handlowymi w Europie Środkowej i Wschodniej oraz w Turcji i Rosji. Połowa wszystkich aktywów Grupy Atrium zlokalizowana jest na terenie Polski. Obecnie firma posiada 19 centrów handlowych na terenie całego kraju, zarządzając w sumie prawie 350 tys. m kw. powierzchni najmu brutto. W Warszawie oprócz Promenady należą do niej centra handlowe Targówek i Reduta,
- Staramy się skupiać na najbardziej stabilnych gospodarkach, takich jak Polska, Czechy i Słowacja. Prognozy mówiące o tym, że do 2016 r. Polska ma utrzymać wzrost PKB rzędu 4 proc., są jednym z powodów, dla których koncentrujemy się na tym kraju - mówiła Rachel Lavine, dyrektor generalna Grupy Atrium European Real Estate, przedstawiając plany rozwoju na najbliższe lata. Motorem rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych jest według niej sprzedaż detaliczna. W kwietniu 2011 r. sprzedaż ta w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o 18,6 proc., o 13,8 proc. w maju i o 10,9 proc. w czerwcu. - Wyniki sprzedaży pokazują, że Polska cały czas jest bardzo perspektywicznym rynkiem, dlatego planujemy nowe inwestycje, aby jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję - dodała.
Jedną z planowanych inwestycji jest rozbudowa Promenady. Centrum handlowe ma powiększyć się o nowe skrzydło od strony ul. Ostrobramskiej. - Będzie tam ponad 20 tys. m kw. powierzchni najmu. To dużo, są samodzielne galerie handlowe, które mają taką powierzchnię - mówiła dyrektor Lavine. Atrium kończy jeszcze rozmowy o przejęciu działki od firmy Pirelli Pekao Real Estate. Na początku tego roku firmy podpisały wstępną umowę, której wartość opiewała na blisko 40 mln zł.
- Mamy już warunki zabudowy dla powiększenia Promenady. Chcemy zacząć inwestycję w drugim kwartale przyszłego roku i otworzyć nowe skrzydło galerii pod koniec 2013 r. - mówiła Katarzyna Cyz, dyrektor polskiego oddziału Atrium. Po rozbudowie Promenada będzie mieć aż 74 tys. m kw. powierzchni handlowej, co uczyni z niej jeden z największych tego typu obiektów w Warszawie (większa będzie tylko Arkadia, która ma 103 tys. m kw. powierzchni. Dla porównania Złote Tarasy i Galeria Mokotów mają po ok. 60 tys. m kw.
Prawdopodobnie wraz z rozbudową centrum handlowe zmieni nazwę na Atrium Promenada. To nie koniec inwestycji Atrium w Warszawie. - W stolicy jest miejsce na kolejne centra handlowe. Szukamy nieruchomości, chcielibyśmy zbudować w Warszawie kolejny obiekt - mówi Katarzyna Cyz.