Promenada urośnie i zmieni nazwę

Centrum handlowe przy ul. Ostrobramskiej rozrośnie się do rozmiarów Galerii Mokotów. Zmieni też nazwę na Atrium Promenada - to nawiązanie do nazwy firmy, która jest jego właścicielem.
Od ubiegłego roku właścicielem Promenady jest grupa Atrium European Real Estate Limited. Zapłaciła za centrum handlowe 170 mln euro, czyli ok. 650 mln zł. Atrium to zarejestrowana na wyspie Jersey i notowana na giełdach w Wiedniu i Amsterdamie firma inwestująca, budująca i zarządzająca centrami handlowymi w Europie Środkowej i Wschodniej oraz w Turcji i Rosji. Połowa wszystkich aktywów Grupy Atrium zlokalizowana jest na terenie Polski. Obecnie firma posiada 19 centrów handlowych na terenie całego kraju, zarządzając w sumie prawie 350 tys. m kw. powierzchni najmu brutto. W Warszawie oprócz Promenady należą do niej centra handlowe Targówek i Reduta,

- Staramy się skupiać na najbardziej stabilnych gospodarkach, takich jak Polska, Czechy i Słowacja. Prognozy mówiące o tym, że do 2016 r. Polska ma utrzymać wzrost PKB rzędu 4 proc., są jednym z powodów, dla których koncentrujemy się na tym kraju - mówiła Rachel Lavine, dyrektor generalna Grupy Atrium European Real Estate, przedstawiając plany rozwoju na najbliższe lata. Motorem rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych jest według niej sprzedaż detaliczna. W kwietniu 2011 r. sprzedaż ta w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o 18,6 proc., o 13,8 proc. w maju i o 10,9 proc. w czerwcu. - Wyniki sprzedaży pokazują, że Polska cały czas jest bardzo perspektywicznym rynkiem, dlatego planujemy nowe inwestycje, aby jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję - dodała.

Jedną z planowanych inwestycji jest rozbudowa Promenady. Centrum handlowe ma powiększyć się o nowe skrzydło od strony ul. Ostrobramskiej. - Będzie tam ponad 20 tys. m kw. powierzchni najmu. To dużo, są samodzielne galerie handlowe, które mają taką powierzchnię - mówiła dyrektor Lavine. Atrium kończy jeszcze rozmowy o przejęciu działki od firmy Pirelli Pekao Real Estate. Na początku tego roku firmy podpisały wstępną umowę, której wartość opiewała na blisko 40 mln zł.

- Mamy już warunki zabudowy dla powiększenia Promenady. Chcemy zacząć inwestycję w drugim kwartale przyszłego roku i otworzyć nowe skrzydło galerii pod koniec 2013 r. - mówiła Katarzyna Cyz, dyrektor polskiego oddziału Atrium. Po rozbudowie Promenada będzie mieć aż 74 tys. m kw. powierzchni handlowej, co uczyni z niej jeden z największych tego typu obiektów w Warszawie (większa będzie tylko Arkadia, która ma 103 tys. m kw. powierzchni. Dla porównania Złote Tarasy i Galeria Mokotów mają po ok. 60 tys. m kw.

Prawdopodobnie wraz z rozbudową centrum handlowe zmieni nazwę na Atrium Promenada. To nie koniec inwestycji Atrium w Warszawie. - W stolicy jest miejsce na kolejne centra handlowe. Szukamy nieruchomości, chcielibyśmy zbudować w Warszawie kolejny obiekt - mówi Katarzyna Cyz.