Najważniejsze informacje gospodarcze na twoją stronę. Ściągnij nasz gadżet.
Drogowcy, PKP i samorządy, są zmuszeni do unieważniania przetargów lub renegocjacji umów, bo oferty wykonawców przekraczają ich budżety. Firm budowlanych nie stać natomiast ani na rozpoczęcie, ani na dokończenie inwestycji.
Ze względu na wzrost kosztów inwestycji warszawski ratusz szykuje się do unieważnienia przetargu na budowę drugiej linii metra, a Wrocław może przerwać przetarg na budowę autostradowej obwodnicy miasta.
A wszystko przez galopujące ceny stali.
Tonę stali sprężającej, niezbędnej do budowy dróg i mostów wiosną można było kupić za 840 euro - teraz kosztuje 1,5 tys. euro. W zawrotnym tempie rosną również ceny stalowych prętów utwardzających beton. Od początku roku wszystkie rodzaje stali są droższe o 70-80 procent - podaje "Polska" .
Podwyżki cen stali to niestety trend światowy, dlatego nie ma mowy o sprowadzeniu tańszej stali z zagranicy.
To fatalny znak dla polskich inwestycji w przededniu Euro 2012, zwłaszcza że eksperci nie przewidują znacznego spadku cen w najbliższym czasie.