"Gazeta Prawna" zapytała przedstawicieli takich branż jak motoryzacja, nieruchomości, biżuteria i turystyka czy bogaci wciąż mają pieniądze na zakupy. Okazuje się, że tak.
W pierwszych pięciu miesiącach tego roku od 10 do 4 proc. wzrosła sprzedaż luksusowych marek samochodów m.in. Audi i Mercedesa. Na pniu wykupujemy też płaskie telewizory. - W ciągu ostatniego roku sprzedaż modeli Full HD, których cena przekracza 5 tys. zł., wzrosła z 11 do 36 proc. (...) - mówi Paweł Binder, marketing menedżer z LG Electronics.
Na brak klientów nie narzekają sieci ekskluzywnych sklepów spożywczych: Alma Market, Piotr i Paweł, czy Krakowski Kredens. Wszystkie wymienione sieci planują otwierać kolejne sklepy w tym roku.
Mimo kryzysu, przedstawiciele biur podróży twierdzą, że nie brakuje klientów z tzw. wyższej półki, którzy wykupują najdroższe wycieczki. Według branży rynek luksusowych wycieczek może w tym roku nawet odnotować wzrost.
Nieco gorzej sytuacja wygląda na rynku nieruchomości. - Oceniam, że nie więcej niż 5 proc. potencjalnie zainteresowanych zakupem mierzy w rynek apartamentów. To niewiele, w porównaniu z podażą tego typu obiektów w ostatnich latach - mówi "Gazecie Prawnej" Mariusz Kania, prezes sieci biur nieruchomości Metrohouse.