Firma budowlana Budimex przejęła Dromex

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy przypieczętował w poniedziałek fuzję obu spółek. Nazwa Dromex, która wielu Polakom kojarzy się z budownictwem drogowym, przestała istnieć

W czasach PRL Dromex budował m.in. w Libii i Iraku. Łącznie spółka wybudowała poza granicami ponad 4,7 tys. km dróg i autostrad oraz ok. 100 dużych mostów, wiaduktów i węzłów komunikacyjnych za ponad 1,7 mld dol. W lipcu 2000 r. drogowego potentata przejął Budimex, który w tym czasie był już w rękach hiszpańskiej Grupy Ferrovial. W następnych latach Budimex Dromex wchłaniał inne spółki. Wczoraj ostatecznie zakończył się proces konsolidacji - sąd zarejestrował firmę Budimex, a pracownicy Budimeksu Dromeksu stali się automatycznie jej pracownikami, zachowując dotychczasowe warunki pracy i płace.

W celu podkreślenia zmiany, jaka nastąpiła, Budimex będzie używać nowego logotypu. Zbiegło się to w czasie ze zmianą systemu identyfikacji wizualnej Ferroviala, który, podejmując decyzję o połączeniu się z firmą Cintra, realizuje strategię tworzenia zintegrowanego przedsiębiorstwa infrastrukturalno-usługowego. Oprócz zmiany własnego logotypu Ferrovial ujednolici identyfikację wizualną siedmiu głównych spółek swojej grupy: Cintry, Ferrovial Agroman, Cadagua, Cespa, Amey, Ferroser i oczywiście także Budimeksu. Odtąd logo Ferroviala, Budimeksu czy Cadagua będą wykorzystywały te same fonty liter, proporcje i kolory.

Copyright © Agora SA