Kaponiera znika w oczach. Zobacz nowe zdjęcia

Z szerokiej ul. Roosevelta została wielka góra gruzu. Z ronda Kaponiera zniknęły nie tylko pelargonie, ale i torowisko z trakcją. Najważniejszy punkt przesiadkowy w Poznaniu zmienia się z dnia na dzień. Zobaczcie, jak przebiega przebudowa ronda Kaponiera.

Pod spodem można przejść

Choć tramwaje nie jeżdżą przez rondo, przejście podziemne wciąż jest otwarte dla pieszych. I na razie tak pozostanie. Za kilka miesięcy zacznie się jego remont, a piesi będą chodzić po wyznaczonych przejściach górą. Ta część ronda zachowa swój kształt i nie zostanie wyburzona. Na szczęście przestanie już być wielką barierą architektoniczną dla niepełnosprawnych i rodziców z wózkami.

Gigantyczna inwestycja

Przebudowa Ronda Kaponiera to jedna z największych inwestycji realizowanych w Poznaniu w ostatnim czasie. Prace mają potrwać półtora roku i będą kosztowały ok. 210 mln zł. Jak się niedawno okazało, miasto musi do tego doliczyć jeszcze remont mostu Uniwersyteckiego. Ten jest w katastrofalnym stanie i trzeba go rozebrać. To pochłonie kolejnych 50 mln zł i potrwa pół roku.

Ciąg dalszy prac sprzed Euro

Prace przy przebudowie samego ronda rozpoczęły się w połowie sierpnia, ale remont ul. Roosevelta ciągnie się już ponad rok. Najpierw Zarząd Dróg Miejskich wyremontował odcinek od mostu Dworcowego do ronda. Teraz prace przeniosły się na drugą część ulicy.

Parkingu już nie ma, będzie nowy

Pamiętacie parking podziemny pod Kaponierą? Przed remontem strach było tam zostawić samochód. Teraz niewiele po nim zostało. 80 proc. parkingu podziemnego zamieniło się w gruz. W tym miejscu robotnicy zbudują zupełnie nowy parking.

Przystanki są gdzie indziej

Od kilku tygodni nie ma już śladu wiat przystankowych, zniknęły też tory tramwajowe i sieć trakcyjna. Teraz 11 z 19 linii tramwajów, które kursowały przez Kaponierę, jeździ objazdem. Nowe przystanki od kilku tygodni mają też autobusy nocne. I tak co najmniej przez półtora roku...

Będą wejścia jak do metra

Dziś piach i gruz, ale za dwa lata okolice Ronda Kaponiera zmienią się w nowoczesny punkt przesiadkowy. Na powierzchni staną szklane wiaty, przypominające wejścia do tunelu metra. Tam znajdą się ruchome schody oraz windy, którymi pasażerowie dostaną się do przejścia podziemnego i przystanków Pestki.

Tu było muzeum

W tym miejscu mieściło się Muzeum Komunikacji. W lipcu zabytkowe samochody musiały się wyprowadzić spod Kaponiery. Niestety raczej na swoje miejsce nie wrócą. Muzeum szuka nowej siedziby.

Kładą wielką rurę

Najważniejszym zadaniem robotników jest teraz budowa ciepłociągu, który biegnie obok ul. Roosevelta. Czasu zostało mało, bo za miesiąc rozpoczyna się sezon grzewczy.

A obok - budowa Pestki

Z jednej strony przebudowa ronda Kaponiera, tuż obok budowane jest przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do Dworca Zachodniego. Obie inwestycje były planowane na Euro. Obie potrwają jeszcze długie miesiące.

Więcej o: