Co to jest Home Staging?

Home Staging to profesjonalne przygotowanie domu lub mieszkania do sprzedaży albo wynajmu. Świetny sposób na wyróżnienie swojej oferty spośród setek innych na rynku nieruchomości. Odpowiednio wystylizowane nieruchomości sprzedają się szybciej a ich cena często przewyższa średnią.
Home Staging znany jest w USA od ponad 30 lat, od kilkunastu lat stosuje się go także w krajach zachodniej Europy. Badania wykazują, że właściwa "inscenizacja domowa" przyspiesza transakcję o ok. 40% a często podnosi również wartość nieruchomości o kilka lub nawet kilkanaście procent. W Polsce profesjonalne usługi home stagingu pojawiły się stosunkowo niedawno ale już cieszą się pozytywną opinią. Dzięki nim wielu klientów dokonało szybkich i opłacalnych transakcji.

Dlaczego fachowo wykonana stylizacja nieruchomości daje tak satysfakcjonujące efekty? Odpowiedź jest prosta: Pierwsze wrażenie na kupującym można zrobić tylko raz. Jeśli sprzedający straci szansę "pierwszego zauroczenia" potencjalnego kupca to jego oferta poniesie porażkę na korzyść innej nieruchomości. Warto również pamiętać, że osoby szukające własnego lokum nie podejmują decyzji o zakupie tylko w oparciu o racjonalne przesłanki ale często (jeśli nie zawsze) kierują się emocjami jakie wywarła na nich konkretna oferta. Szykowny, zadbany wygląd mieszkania czy domu są gwarancją pozytywnych emocji u kupującego.

Niektórzy właściciele nieatrakcyjnych, obskurnych mieszkań lub domów sądzą, że nie ma sensu poświęcać czasu ani pieniędzy na poprawę wyglądu swojej nieruchomości. Są zdania, że "kupujący sam sobie wszystko zaplanuje i urządzi, po zakupie". Niestety to zgubne przekonanie skazuje takich sprzedających na długie oczekiwanie na kupca oraz naraża na sporą redukcję ceny, by w ogóle ktokolwiek brał pod uwagę taką ofertę.

Warto wiedzieć, że profesjonalny Home Staging nie musi się wiązać z dużymi kosztami. Zwykle dotyczy tylko działań i zmian, które sa opłacalne. Koszt stylizacji nieruchomości na cele transakcyjne jest bardzo różny i zależy przede wszystkim od pierwotnego stanu i wyglądu mieszkania lub domu oraz od ceny, jaką kupujący planuje uzyskać ze sprzedaży. Sprzedający nieruchomość powinien sobie uświadomić, że przestój w sprzedaży oznacza ponoszenie kosztów, które w długim procesie szukania nabywcy mogą urosnąć do znaczących kwot. Koszt związany z profesjonalnym przygotowaniem nieruchomości należy zawsze oceniać w kategoriach inwestycji, która prowadzi do sukcesu sprzedażowego.

Więcej informacji na www.hsnp.pl

Zobacz oferty mieszkań na wynajem na Domiporta.pl