Jak przygotować nieruchomość do sprzedaży i zbudować dobrą prezentację?

Home staging jest sposobem na budowanie odpowiedniego wizerunku oferty nieruchomości. Odpowiedniego, czyli zgodnego ze specyfiką dom czy mieszkania a przy tym spójnego z oczekiwaniami kupujących. To w ich buty musimy wejść sprzedając nieruchomości.

Kupujesz nieruchomość? Policz ratę kredytu

Technika ta wywodzi się z Zachodu, gdzie jest bardzo popularna i stanowi główny element sprzedaży nieruchomości. Nim jakiekolwiek mieszkanie, apartament, dom, czy posiadłość zostaną wystawione na sprzedaż, w pierwszej kolejności podlegają kompleksowej ?obróbce? home stagingowej .

Zadaniem  home staging'u jest zaproszenie klienta do mieszkania, w którym jeśli już nie będzie się czuł całkowicie jak ?u siebie?, to z pewnością nie będzie się czuł jak intruz.

Jak Cię widzą tak Cię piszą

Na polskim rynku Home Staging stanowi dość nowatorską technikę, wspierającą sprzedaż nieruchomości. Jest ona marginalnie stosowana przez deweloperów, czy pośredników w obrocie nieruchomościami.  A szkoda, ponieważ nieruchomość choć jest towarem, to jednak wyjątkowym. Ową niepowtarzalność należy jak najlepiej pokreślić, ?ubrać? tak, by zainteresować nabywcę. Nie jest tajemnicą, że większość z nas kupuje oczami. Najlepszy towar w marnej oprawie traci swą atrakcyjność.


Techniki przygotowania do sprzedaży

Home staging to takie przygotowanie nieruchomości do sprzedaży, które zagwarantuje ofercie jak najlepszy wizerunek, promocję, najwyższą cenę i relatywnie wysoką liczbę oglądających nieruchomość klientów. Stosowane techniki - m.in. ?pierwsze wrażenie? - nie tylko przyśpieszają sprzedaż, lecz także często pozwalają osiągnąć wyższą niż ofertowa cenę nieruchomości. Profesjonalnie zaplanowany projekt takiej sprzedaży i późniejsze jego wykonanie z powodzeniem gwarantują sukces.

Do pozostałych technik home stagingu możemy zaliczyć depersonalizację, odgracanie oraz tworzenie stylu życia. Ta pierwsza polega na usunięciu ze sprzedawanej nieruchomości wszelkich osobistych przedmiotów właściciela. Zdjęć, obrazów, pamiątek, akcesoriów czy grafiki. Wszystkich tzw. idiosynkratycznych rzeczy - a więc takich, które dla dwóch różnych osób mają różne znaczenia.

Odgracanie polega na totalnym sprzątnięciu wszystkich przedmiotów, które nienaturalnie wypełniają wnętrza. Od odzieży, kartonów, książek i figurek począwszy, na zabawkach skończywszy. Depersonalizacja i odgracanie są przygotowaniem do trzeciej techniki - stylu życia. Ludzie nie kupują rzeczy, ale przeświadczenia jakie z nimi wiążą. W przypadku nieruchomości kupujący poszukuje nie tyle lokum, ale stylu życia jakie w nim będzie prowadzić.


Podsumowując

Profesjonalne zdjęcia odzwierciedlają przestrzeń i jej głębię. Czyste i odświeżone pokoje ukazują funkcjonalność układów i gamę możliwości aranżacyjnych. Odpowiednio dobrane meble, sprzęt i detale oddają charakter wnętrz, czyniąc z nich pożądane miejsca pracy, odpoczynku, relaksu. Zawodowo wykonane rzuty i wizualizacje pomagają odszukać właściwy układ wnętrz i rozpoznać ich funkcjonalność. Z kolei ciekawa kolorystyka, układ tapet czy wykończenie nadają indywidualny charakter, dzięki czemu nabywcy łatwiej odszukać własne ja.

 

Szukasz lokalu użytkowego? Sprawdź oferty

Chcesz kupić mieszkanie? Zobacz nasze propozycje

Więcej o:
Komentarze (1)
Jak przygotować nieruchomość do sprzedaży i zbudować dobrą prezentację?
Zaloguj się
  • ungr

    0

    Dobrze przygotowana nieruchomość i jej prezentacja ma kluczowe znaczenie w procesie sprzedaży. Wszystkie opisane wyżej techniki na pewno się sprawdzą. Można uzupełnić je o prezentacje nieruchomości w formie interaktywnego spaceru wirtualnego 360 stopni. Robiliśmy takie prezentacje między innymi na rynku wtórnym:
    oto przykład
    ungr.eu/prezentacje360/mieszkania/item/198-wizualizacja-mieszkania-2-pokoje-prezentacja-360-stopni-wnetrza

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX