Co zrobić aby zapamiętano nasza ofertę?

Każdy z nas ma w sobie coś, co go wyróżnia spośród innych. Czy to sposób bycia, prowadzenia rozmowy, elokwencja, blizna na lewym ramieniu czy zielone oczy. Mamy mocne i słabe strony, które stanowią o naszej wartości. Podobnie, plusy i minusy posiadają nieruchomości.
Często podczas sprzedaży nieruchomości, tak bardzo skupiamy się na cenie czy procedurze formalnej, że zapominamy co tak naprawdę stanowi o przewadze naszej nieruchomości. Jaki jest jej główny atut i jak o nim mówić? Selling point - to odpowiedź na pytanie: co zrobić, aby zapamiętano naszą ofertę?

Podczas prezentacji mieszkania czy domu pośrednicy a nawet sami właściciele bardzo często oprowadzają klienta zasypując go toną informacji. Wspominają o cudownej lokalizacji pozwalającej na bezproblemową komunikację z centrum i ułatwione codzienne funkcjonowanie. Funkcjonalny układ wnętrz gwarantujący swobodną przestrzeń życiową i duże możliwości aranżacyjne. Piękne, drewniane meble kuchenne. Wspaniały kolor płytek. Wielką, niczym pokój kąpielowy, łazienkę z cudowną kabiną prysznicową i masażem. Wreszcie przestronny salon z widokiem na zielone podwórze i wygodnym balkonem. A na dodatek wspominają o niskich kosztach utrzymania, przyjaznych sąsiadach i wielu innych rzeczach. Pytanie co z tego zapamięta kupujący?

Natłok informacji jaki dociera do poszukującego nieruchomości pozwala mu operować jedynie skrótami myślowymi. Jedno mieszkanie będzie kojarzył z nowocześnie zaaranżowanym salonem, drugie z miejscem w garażu parkingowym. O trzecim będzie pamiętał, że je oglądał - i to wszystko. Nie zanotował go sobie w umyśle, ponieważ nie przedstawiło jednej charakterystycznej cechy.

Wizerunek nieruchomości

Jeśli sprzedawane mieszkanie ma niestandardowy układ, dwa- trzy poziomy podkreślajmy właśnie to podczas promocji. Z niespotykanych możliwości aranżacyjnych i cudownego klimatu uczyńmy przewagę konkurencyjną. Inne informacje powinny stanowić tylko tło tej pierwszej. Kolejnym razem, gdy dom został ponadnormatywnie ocieplony i wykazuje niskie koszty utrzymania, darujmy sobie ogród, garaż, układ wnętrz czy ich nowoczesne meble. Niech klient zapamięta jedną rzecz, wokół której budować będzie wizerunek oferty. A więc od szczegółu do ogółu. Nigdy odwrotnie, bo sprawimy, że nasza oferta trafi do mentalnego kosza.

Podczas poznawania drugiego człowieka w ciągu pierwszych 5 sekund dokonujemy jego oceny na podstawie tego, co jest w nim charakterystyczne. Zróbmy wszystko, aby poszukujący nieruchomości wiedział, co jest głównym atutem oglądanego właśnie mieszkania czy domu. Aby selling point był widoczny jak na dłoni.

www.lukaszkruszewski.pl



Szukasz mieszkania? Sprawdź nasze ogłoszenia

Chcesz wynająć mieszkanie? Odwiedź Domiporta.pl

Więcej o: