Agent (nieruchomości) do zadań specjalnych

Dynamicznie rozwijający się rynek nieruchomości stwarza nowe wyzwania dla pracowników firm pośredniczących. Wielu klientów oczekuje kompleksowej obsługi, fachowego doradztwa, pozwalającego na uzyskanie opinii o nabywanej nieruchomości, zarówno w aspekcie ekonomicznym, prawnym jak i inwestycyjnym.
Coraz częściej pośrednik w obrocie nieruchomościami staje się doradcą swojego klienta. Klienci chcą bowiem korzystać z doświadczenia osoby, która wyręczy ich w czynnościach potrzebnych do zawarcia umowy sprzedaży czy kupna, pomoże uzyskać kredyt czy poleci ekipę remontową, firmę przeprowadzkową lub też pomoże w wynajmie nabytego mieszkania.

Polska Federacja Rynku Nieruchomości w sierpniu przeprowadziła ankietę wśród pośredników w obrocie nieruchomościami zrzeszonych w lokalnych stowarzyszeniach. Dotyczyła ona oczekiwań klientów korzystających z usług pośrednictwa. 95 % ankietowanych potwierdziło, że klienci oczekują zapewnienia kompetentnej, obiektywnej porady, profesjonalnej informacji i trafnego rozstrzygnięcia w zakresie szeroko pojętej problematyki nieruchomości. Doradztwo kredytowe lub pomoc w uzyskaniu kredytu to usługi, których najczęściej oczekują klienci nabywający nieruchomości poprzez biuro - tak potwierdziło 75 % ankietowanych. Według 57 % pośredników, nabywcy zwracają się również do o przeprowadzenie analizy finansowej swojej sytuacji pod kątem możliwości inwestycyjnych. Problemy z uzyskaniem kredytu lub sprzedaż nieruchomości obciążonej kredytem walutowym, celem zakupu kolejnej, to sytuacje, z którymi agenci mają do czynienia na co dzień. Dlatego klienci korzystający z usług pośredników chcą pomocy w diagnozie ich sytuacji oraz zalecenie optymalnego rozwiązania. Dodatkowo, klienci coraz częściej liczą na polecenie sprawdzonych firm świadczących usługi w zakresie remontów, przeprowadzek, projektowania i wyposażenia wnętrz, czy też przechowywania mebli. Uczestnicy sondażu zwrócili także uwagę, że niejednokrotnie klienci zwracają się do pośredników z prośbą o pomoc w organizacji procedury spadkowej, spraw związanych z podziałami i scaleniem gruntów czy uzyskaniem warunków zabudowy.

W obliczu rosnących wymagań, 67% pośredników twierdzi, że rozszerzenie usług w prowadzonych przez nich biurach nieruchomości da im znaczną przewagę. Jak zauważa jednak 74% ankietowanych, wprowadzenie nowych usług wymaga od pośredników odpowiedniego wykształcenia i ciągłego uzupełniani wiedzy. Tylko w ten sposób można zapewnić kompleksową i profesjonalną obsługę klienta.

Zobacz oferty nieruchomości na sprzedaż na Domiporta.pl

Więcej o: