Zastępca dyrektora Biura Rozbudowy Portu Lotniczego Andrzej Warchoł podczas konferencji prasowej, na której zaprezentowano dziennikarzom nowy terminal, powiedział, że obecnie wykonywane są prace instalacyjne. Chodzi o montaż urządzeń wzmacniających dźwiękowy system ostrzegawczy (był to jeden z powodów opóźnień w odbiorze Terminala 2 od poprzedniego wykonawcy). W terminalu prowadzone są także roboty wykończeniowe części komercyjnej, czyli sklepów i kawiarni.
Radio Zet podało dziś, że prace na Okęciu ukończy konsorcjum budowlane Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela. Ministerstwo Infrastruktury poprosiło o pomoc hiszpańskie konsorcjum, z którym umowa została zerwana w październiku zeszłego roku.
Ministerstwo przyznaje, że nie jest w stanie własnymi siłami dokończyć budowy w krótkim czasie. Zarząd Polskich Portów Lotniczych nie jest w stanie porozumieć się z byłymi podwykonawcami hiszpańskiego konsorcjum. - Sięgamy do tych, którzy mają niezbędną technologię do ukończenia lotniska - powiedział radiu Zet wiceminister infrastruktury Włodzimierz Jarmółziewicz.
Nowy terminal musi być ukończony najpóźniej 28 marca. Wtedy polski ruch lotniczy wchodzi do strefy Schengen. Obecne lotnisko na Okęciu nie spełnia wymogów z tym związanych.
O tym , że już wczoraj w tej sprawie odbyły się w ministerstwie rozmowy, mówił w telewizji TVN CNBC Biznes prezes Budimexu Marek Michałowski. W ciągu tygodnia konsorcjum ma przedstawić propozycje dokończenia budowy.
Jak twierdzi radio Zet, prace budowlane mogłyby być wznowione już w przyszłym tygodniu.
Umowa z konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela została zerwana w paźdzerniku zeszłego roku, po tym jak nie dotrzymano kilku terminów ukończenia inwestycji. Główną przyczyną opóźnienia był brak zgody straży pożarnej na wpuszczenie pasażerów do nowej hali odlotów.