Zwycięzca będzie musiał m.in. przygotować wizję architektoniczną stacji czy projekt organizacji ruchu podczas budowy. Szefowie Metra liczą, że dokumentację dostaną na przełomie 2007 i 2008 r. Jesienią ogłoszą przetarg na wykonawcę projektu budowlanego i samych prac.
Śródmiejski odcinek drugiej linii będzie miał 6 km. Od ronda Daszyńskiego ma prowadzić pod ul. Prostą i Świętokrzyską na Powiśle i dalej pod Wisłą obok mostu Świętokrzyskiego w okolice przyszłego Stadionu Narodowego, a potem do Dworca Wileńskiego. W Metrze liczą, że ten odcinek uda się zbudować przed Euro 2012. Jednak pod pewnymi warunkami. Po pierwsze, budowy nie powinny blokować protesty firm i mieszkańców. Po drugie, nie można już zmieniać trasy metra. A w piątek pisaliśmy o pomyśle Ministerstwa Transportu, które chce, by tunele kolejki podziemnej zbliżyć do Dworca Centralnego. W ratuszu przekonują, że to już jest niemożliwe.