Ruch w hotelach

W ubiegłym tygodniu podpisano umowę na budowę pięciogwiazdkowego hotelu Renaissance obok gmachu Terminalu 2 na lotnisku Okęcie, Orbis zapowiedział zmianę nazw części swoich hoteli, a Hilton zapowiedział budowę hotelu w Wawrze. - Warszawski rynek hotelowy już obudził się po kryzysie - mówi prezes Orbisu.
Wykonawcą hotelu na Okęciu będzie austriacki koncern Alpine. Zaprojektowany przez pracownię JEMS Architekci budynek będzie mieć ciemnografitową elewację. Oglądany z lotu ptaka będzie kształtem trochę przypominać fortepian, a trochę - niewykrywalny przez radary myśliwiec. W będącym częścią sieci Marriott hotelu znajdzie się 225 pokoi, pięć sal konferencyjnych, restauracje i bar, a także basen, centrum fitness i spa.

Budynek powstanie na trzykondygnacyjnym parkingu naprzeciwko Terminalu 2. Parking częściowo trzeba będzie rozebrać, a pozostałą część konstrukcji trzeba będzie wzmocnić. Budowa zacznie się jeszcze we wrześniu. Zajmie 20 miesięcy i będzie kosztować 141 mln zł. Michał Marzec, prezes Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, który wczoraj podpisał umowę na budowę hotelu z wykonawcą, zapewnia, że dźwigi na budowie nie będą przeszkadzać w funkcjonowaniu lotniska.

- Nie ma mowy o sytuacji takiej jak kilka tygodni temu na Balicach, kiedy z powodu dźwigu na budowie hali wyłączono lotnisko z ruchu. Trzeba tylko trzymać się procedur. Dźwigi mogą pracować obok lotniska, przecież przez całe miesiące stały na budowie Terminalu 2 - przypomina.

Orbis, którego partnerem strategicznym jest Accor, z rozpoczynaniem nowych budów jest jeszcze ostrożny. - Podjęcie decyzji inwestycyjnych nie jest proste. Dziś można powiedzieć, że po kryzysie obudziły się już rynki warszawski i gdański, ale z pozostałymi rejonami nie jest jeszcze tak dobrze - mówił na konferencji prasowej Laurent Picheral, prezes zarządu Orbis SA. Na razie więc jedyne pewne inwestycje tej sieci to powstające już dwa hotele przy ul. Bitwy Warszawskiej w Warszawie oraz dwa hotele budowane w Krakowie. Ich budowy rozpoczęto na początku roku, miały być to obiekty marek Etap i Ibis. Ale Orbis zdecydował się na zmiany nazw tych marek: Ibis co prawda pozostanie Ibisem, ale zmieni logo na czerwoną poduszkę, natomiast Etap zamieni się w Ibis Budget (logo w kształcie niebieskiej poduszki). Do tego w najbliższych miesiącach na zasadzie franchisingu uruchomione w Polsce mają zostać hotele marki Ibis Styles - to odpowiednik dawnej marki All Seasons (zielona poduszka). Wszystkie trzy marki mają mieścić się w szeroko rozumianym segmencie ekonomicznym, przy czym Ibis Budget ma być ofertą dla najmniej wymagających. Czy klientom te marki nie będą się mylić i nie będą potem rozczarowani? - To tak jak z coca-colą: jest klasyczna, light i zero. Każda ma swoich amatorów - przekonywał Picheral. Nowe logotypy mają pojawić się na wszystkich istniejących hotelach Etap i Ibis. Hotele przy ul. Bitwy Warszawskiej mają zostać oddane do użytku tuż przed Euro 2012.

Kolejną inwestycją hotelową jest Doubletree by Hilton, który powstanie u zbiegu ul. Skalnicowej i Traktu Lubelskiego w Wawrze. W budynku znajdzie się 365 pokoi, cztery restauracje, cztery bary i największy w Polsce - jak zapewnia inwestor - kompleks spa. Do tego aż 30 sal konferencyjnych, które zajmą łącznie ponad 5 tys. m kw. powierzchni. - Jestem przekonany, że hotel jest doskonale dopasowany do potrzeb rynku - zapewnia Alex Kloszewski, ekspert od inwestycji hotelarskich w agencji Colliers International, który kieruje inwestycją. - Spodziewamy się zwłaszcza zainteresowania ze strony organizatorów większych imprez krajowych i paneuropejskich. Obecnie w Warszawie nie ma żadnego podobnego obiektu: pięciogwiazdkowego hotelu, który wraz z całym zapleczem restauracyjno-rekreacyjnym jest w stanie zapewnić wielofunkcyjną salę konferencyjną dla 2 tys. osób - dowodzi.

Kup sobie hotel:

Hotele i pensjonaty z całej Polski